wijzijnfietsen.reismee.nl

Port Dickson - Melaka: 87 km

Het bleef gisteravond erg warm, zo rond 23.00 uur was het nog steeds 30 graden, helaas kan de airco 's nachts niet aan omdat ie meestal op het bed gericht staat dus ook de nachten zijn warm. We hebben evengoed redelijk geslapen en stappen toch weer fris op de fiets.

De route is echt leuk vandaag. Soms ontkomen we er niet aan om over de drukke weg nr 5 te rijden maar meestal rijden we over smalle wegen langs dorpjes, woonwijkjes en aan de kust. Aan de kust zien we veel groepjes mensen die zich vermaken met spelletjes of picknicken.

Hoe dichter we bij Melaka komen hoe meer resorts we zien. Het zijn er echt veel en elk resort heeft ook enorm veel kamers. Het kan bijna niet dat dit wel eens vol zit en als het vol zit vragen we ons af wat die mensen daar gaan doen. De kust is in onze ogen namelijk niet zo mooi en een raffinaderij van Petronas ligt aan deze kust, dus grote schepen lossen hier hun olie. Het is dan ook niet zo vreemd dat een aantal resorts er verlaten bijliggen.

We passeren de 6000 km, da's best veel vinden we en als we Melaka inrijden zoeken we ons hotel op. Het ligt in Chinatown en ziet er fraai uit. We hebben geboekt voor zondag tm dinsdag maar proberen of we vandaag al terecht kunnen. Ze willen ons eerst een dure kamer slijten maar uiteindelijk hebben we toch een standaard room en kunnen we morgen naar onze geboekte kamer verkassen, een superior room, met iets meer ruimte en luxe. Ja we nemen het er van!!

Ze moeten de kamer nog schoonmaken dus met een biertje in de lobby wachten we het rustig af, na drie kwartier kunnen we naar onze kamer.

Ondanks dat het vandaag een korte route was zijn weredelijk vermoeid. De warmte, en het is echt warm tijdens het fietsen vraagt veel energie, maar we lopen toch even het stadje in. Onze eerste indruk is dat het er gezellig uitziet. Hier vermaken we ons wel een paar dagen. Melaka is 150 jaar een kolonie van Nederland geweest, de invloeden zijn daarvan nog zichtbaar en daar gaan we morgen meer van lezen en zien.