wijzijnfietsen.reismee.nl

Kuala Lumpur: slenteren bij 36 graden

We rijden voor ruim € 0,90 p.p in een uur naar Kuala Lumpur, in de trein is het net als bij ons. Veel mensen vermaken zich met hun telefoon. Vanaf het station in KL lopen we zo'n 20 minuten naar ons hotel. Het ligt om de hoek bij Chinatown en we hebben een kamer op de 7e verdieping.

Ook in deze stad zijn heel veel hoge kantoorgebouwen en bij 36 graden slenteren we er tussendoor, we gaan langs een aantal oude mooie pandjes. Lopen door de wijk Little India, wat door de mensen, geuren, kleuren en muziek een mooie wijk is om te zijn.

We bezoeken de Jamek moskee, de oudste van KL ,waar een volledige rust heerst, ondanks dat het midden in het centrum staat. We moeten wel een jurk aan, ook Johan omdat zijn korte broek kennelijk te kort is en Gerda moet een hoofddoek om. De gebedsruimtes mogen we niet in, deze zijn alleen toegankelijk voor moslims.

We lopen verder naar de Petronas Towers, hier ook wel de Twin Towers genoemd. In de vroege ochtend worden vrijkaarten weggegeven om naar de 40e verdieping, op 170 m te gaan. Wij hebben geen tickets dus we bewonderen de buitenkant en lopen de shopping mall in die er ook in is gevestigd. Het is er lekker koel, we komen weer een beetje op temperatuur en er zijn veel mooie winkels. We zien lang niet alles maar gaan verder naar de KL telecommunicatietoren. Hier kopen we een kaartje om naar 260 meter te gaan. Met de lift zijn we er binnen 1 minuut. Het uitzicht is schitterend. Alle gebouwen die vanaf de grond zo hoog waren vallen in het niet. Het is helder dus aan alle kanten hebben we een mooi uitzicht. De toren is de op 2 na hoogste telecommunicatietoren in de wereld met 421 m hoogte. Rotterdam is de op 1 na kleinste, deze is 185 meter hoog lezen we daar.

's Avonds lopen we door China Town, hier kun je veel nep kopen van dure horloge, ' merk 't-shirts en tassen en andere prul. We eten en drinken wat en zoeken met weer veel indrukken ons hotel op. We kijken op zowel de Petronas Towers als de KL toren. De stad is inmiddels mooi verlicht.