wijzijnfietsen.reismee.nl

Pulau Pangkor - Sungai Besar: 107 km

Even na half acht zijn we klaar met het ontbijt dus we fietsen als een gek naar de ferry om de boot van 07.45 uur te halen. Gelukkig ligt ie er nog, het is nog erg rustig, de fietsen zetten we weer voor op het dek en om half 9 fietsen we vanaf de overkant weg.

De eerste 60 km is dezelfde weg als vrijdag, alleen maar palmolieplantages zover als je kunt kijken, maar we vervelen ons niet, we vinden het fietsen namelijk nog steeds erg leuk. Daarna pikken we onze route weer op en na ruim 10 km nemen we een pontje over de Bernham River. Het is slechts 5 minuten varen, er werken 3 man op de pont en samen met nog 5 passagiers gaan we naar de overkant. In die 5 minuten kopen we een ticket, we krijgen hiervan een bewijsje en als iedereen een ticket heeft gekocht wordt ons kaartje weer opgehaald. Een prachtig systeem!

Aan de overkant belanden we in een oase van rust, een kleine weg tussen de palmbomen, nu niet voor de olie maar voor de kokosnoten en bananenbomen. Praktisch geen auto's dus we kunnen zelfs even naast elkaar rijden en elkaar weer verstaan zonder dat we schreeuwen. Jammer genoeg wordt het na zo'n 10 km al weer wat drukker. Het is wel een apart gebiedje om door heen te fietsen. Zo nu en dan fietsen we langs een dorpje of er staan huisjes langs de weg, het is een allegaartje, geen een woning lijkt op de ander. Het lijkt of ze gebruiken wat ze voor handen hebben.

Rond 2 uur fietsen we Sungai Besar in, een plaatsje met relatief veel winkels maar verder geen bijzondere dingen. We slapen in een eenvoudig hotel, de fietsen kunnen bij de receptie staan welke op de 1e verdieping is. Op de begane grond zijn winkeltjes. Bij de 7 eleven kopen we ontbijt voor morgen. Brood met nutella. Dat wordt smullen.

We eten bij een restaurant even verderop. Het is nog vroeg maar redelijk druk met lokale mannen. Vrouwen zien we in dit soort plaatsjes niet zo gauw in een restaurant zitten. De nasi is lekker dus we gaan het redden tot morgenochtend.

Johan heeft sinds gistermorgen een dikke, rode enkel. Het lijkt ontstoken.We weten niet waar het van komt maar het is behoorlijk pijnlijk en beperkt het lopen en fietsen. Normaal gesproken zitten zijn voeten vast in de pedalen. Deze voet dus nu maar even niet want hij is bijna niet los te krijgen. We wachten even af hoe het morgen voelt en bezoeken dan misschien toch maar een dokter in Klang, waar we morgen heen gaan.

Ilse

Mooi verhaal weer! Laatste maandje is nu ingegaan he, geniet er lekker optimaal van! Sterkte, Johan, met je enkel. Ik hoop dat het niet al te ernstig is!

Groetjes, Ilse