wijzijnfietsen.reismee.nl

Pulau Pangkor: een dagje Pasir Bogak

Vandaag zijn we op het strand in Pasir Bogak gebleven, we hadden het idee om naar de overkant te varen met een kano. Daar is een ander eiland met een resort waar de kamers vanaf $350,00 te boeken zijn. Helaas is het een besloten eiland en wordt je alleen toegelaten als je daar een onderkomen hebt. We zagen vanmorgen wel een helikopter over vliegen en daar landen. Ook leuk natuurlijk.

Ook het snorkelen ging niet door. Hiervoor moeten we een boot huren, met schipper uiteraard en snorkelspullen. Voor € 100,00 per uur. Dat doen we dus niet, dus lekker liggen lezen en luieren.

Op het resort zijn grote groepen chinese families en families van moslim/maleisische afkomst. Het valt op dat deze mensen totaal geen contact met elkaar hebben of maken. Dit hadden we op Langkawi ook al gezien. De chinezen maken met ons ook geen contact terwijl de moslim/maleisiër dat eerder doet. Deze beide bevolkingsgroepen leven niet als vrienden naast elkaar hebben we inmiddels gelezen. De Maleisiërs bepalen de politiek maar de Chinezen de economie.

We kunnen wel op onze kamer blijven dus we hoeven niet te verhuizen naar een ander hotel. Ook in deze kamer is er een pijl op het plafond aangegeven en sinds we in Maleisië zijn hebben we ons afgevraagd wat die pijl aangeeft, we dachten eerst dat hiermee een bepaalde leiding werd aangegeven

Undecided
. Maar in deze kamer staat er een tekentje bij van een moskee, hij wijst dus naar oosten om te bidden. Achteraf hebben we dit in Marokko ook al gezien, is kennelijk niet blijven hangen.

Tegen de avond zijn we naar de haven gegaan om wat te eten. Dit was ook het moment waarop heel veel gasten van de overkant op het eiland aankwamen. Het is nu echt druk. Taxi busjes rijden af en aan om maar zo snel mogelijk hun vracht af te zetten. Daarnaast zijn er hier heel veel scooters, sommige lijken er een wedstrijd van te maken om zo snel mogelijk ergens te zijn, maar er rijden ook hele gezinnen met baby's rustig op de scooter voorbij. Voordat het echt donker is fietsen we weer terug en genieten nog even van de avondzon aan het strand. We zien net als vanmorgen een hornbill bird, een voor ons onbekende mooie vogel.