wijzijnfietsen.reismee.nl

Georgetown: walking tour

Vanmorgen vroeg wakker, het is een drukke straat en aan 2 kanten van het hotel is een restaurant. Ook al komt het leven hier laat op gang, hier wordt al vroeg volop gepraat en gegeten. Wij zijn dus ook vroeg op pad voor een ontbijtje, maar de meeste winkels en restaurantjes zijn nog dicht. Ze gaan pas om 10.00 uur open en vele blijven vandaag ook nog dicht.

Nadat we hebben ontbeten checken we toch in bij een ander hotel, dus we pakken alles weer op. Aangezien de meeste spullen de tassen niet uitkomen is dit gauw gebeurd en met een half uurtje zijn we weer klaar. We besluiten om de walking tour van de lonely planet te volgen.

Georgetown is een wereld erfgoed stad, en gezien de gevels van vele gebouwen snappen we dit wel, het is allemaal nog oud, slechts enkele panden zijn opgeknapt. De geveltjes zien er ondanks dat ze zo oud zijn wel mooi uit. We lopen door de Indische wijk en het lijkt alsof je in Indië loopt. Daarnaast zijn er hier heel veel Chinese winkels waarvan de meeste dus nog helaas gesloten zijn. Bij sommige juweliers staan bewakers van een particulier bedrijf met grote shot-guns.

Door de hele stad loopt een gedeeltelijk open riool, alleen bij de grote straten is het dicht maar verder grotendeels open en slechts afgesloten bij de ingang van winkels of bedrijfjes. Het stinkt soms behoorlijk.

Veel oude mannen hebben een fietstaxi, hard werken voor deze mensen, soms zitten er hele gezinnen in hun stoel.

Het is warm, aan het einde van de dag hebben we het wel gehad, dit is vermoeiender dan 100 km fietsen, we drinken een biertje want dat is hier weer volop te krijgen.

claus en Bernadet

Ook wij blijven goed bij waar jullie fietsen .We komen er niet omheen . De mail blijft steeds prikkelen om te kijken waar jullie zijn en wat jullie beleven!prachtig allemaal.
Gerda bij deze even een vrouwe praatje ,Heb je een goede creme tegen 4 maanden zon?Het lijkt mij wel een aanslag.Nog veel voorspoed!

groeten Claus en Bernadet