wijzijnfietsen.reismee.nl

Pantai Cenang - Alor Setar: 72 km

Aangezien het pas rond half 8 echt licht is, vertrekken we zo rond 07.45 uur richting de ferry. Deze gaat om 10.00 uur en het is een uurtje rijden. Als we bij het ticketbureau aankomen valt de drukte nog mee, we kopen direct een kaartje, vol is vol namelijk, en gaan naar de ferry terminal.

Het is mooi dat we zo vroeg zijn want als de deuren open gaan lopen we als een van de eerste naar de boot en we kunnen de fietsen door het gangpad naar achteren op het dek rijden. Als er al mensen hadden gezeten was dit niet zo makkelijk gegaan, dus niet voor niets zo vroeg. De fietsen knopen we weer vast met onze waslijn, een touwtje van niets maar het heeft ons zo al een paar keer geholpen. De boot loopt lagzamerhand vol.

Helaas mogen we niet op het dek blijven, iedereen moet naar binnen, de airco en de fan staan hoog dus we zitten met kippenvel naar een slechte B film te kijken. Zo rond half 12 leggen we aan in Kuala Perlis en gelukkig staat het achterdek tegen de kade dus we kunnen zo de boot aflopen.

De route die we rijden gaat voornamelijk over kleine landweggetjes met aan de ene kant de zee en aan de andere kant veel graanvelden. Het is een heel vlak landschap en weer totaal anders als de afgelopen weken. Soms rijden we door vissersdorpjes en deze streek ziet er niet rijk uit. Ook hier stellen de meeste huisjes niet zoveel voor. We zien veelal mannen bij elkaar zitten, vrouwen zien we weinig totdat er in de buurt ergens een feest is, dan zien we ze netjes gekleed op de brommers daarheen rijden.

Net als in het zuiden van Thailand worden we hier weer vaak begroet, zodra je uit een toeristische plek bent vinden de mensen het erg leuk om wat te zegen of te toeteren, of zelfs uit het autoraam te hangen en te zwaaien, ongeacht leeftijd.

In Alor Setar hebben we een hotel in de buurt van het centrum, helaas is er veel dicht ivm de vakantieweek maar in een deel van de stad is het toch gewoon wel druk, er is een winkelcentrum, een overdekte markthal en er zijn wat restaurantjes. Alor Setar is een volop moslim gebied en hier staat de Masjid Zahir, een van de grootste en mooiste moskeeën van Maleisië, gebouwd in 1912.

Silvio en Lida

Hoi Gerda en Johan. We volgen jullie verhalen op de voet en zijn steeds weer onder de indruk van de avonturen die jullie beleven. Mooie foto's ook!! (vooral die moskee) Niet teveel afvallen hoor, want straks herkennen we jullie niet meer! :-) Vanuit een winderig en nat Heiloo een dikke kus van ons! Lida en Silvio.

Marcel en Linda

Mooie plaatjes en boeiende verhalen. Het is duidelijk dat jullie volop genieten> een mooie tijd achter de rug en nog veel mooie verhalen om te beleven. Dank jullie wel dat wij mee mogen genieten al lezen en kijken wij wel knarsetandend naar de mooie verhalen en foto's en zien zo nu en dan groen van jaloezie. Nog heel veel reisplezier en tot de volgende reactie