wijzijnfietsen.reismee.nl

Langkawi: Pantai Cenang en sightseeing: 80 km

Zondag bij het ontbijt was het onwijs druk met toeristen uit Maleisië zelf, het is best een groot resort en we waren er kennelijk op het drukste tijdstip. We zaten daardoor aan tafel bij een chinees echtpaar, ze hebben geen idee waar Nederland ligt, Europa kennen ze nog net. Het was lekker smakken

Tongue out
en toen zij en gelukkig ook wij klaar waren met eten ging de man zich aan tafel zitten scheren. Als we de chinezen zo tijdens deze reis 'bestuderen' lijkt het ons een apart volk.

De rest van de dag hebben we op het strand gelegen, we hadden hier 2 Nederlandse boeken gescoord en hebben nog een jet ski gehuurd. Leuk speelgoed voor een half uurtje!. Verder is het erg rustig op het strand. De Maleisiërs zonnen niet maar zijn alleen 's morgens tot een uurtje of half 10 aan het strand, maken dan vooral foto's en lopen wat in het water en zo tegen de avond komen ze ook weer.

Later op de avond zagen we uit de kust allemaal lichten, een jongen van het resort legt ons uit dat het vissers zijn, de lampen zijn om inktvissen te lokken.

Vandaag hebben we fietsend sightseeing van het eiland gedaan. Onderweg op het eerste deel zien we veel aapjes in de berm of de weg op schieten, ze zien er niet allemaal even vriendelijk uit. Hebben we toch onze stok voor de honden te vroeg weggedaan? Verder fietsen we langs een haventje, langs andere mooie stranden en langs de heuvels, mooi begroeid en vaak met palmbomen, het is een mooi eiland. We zien mooie huizen op moie plekken tussen de palmbomen maar ook hier zijn schrale huisjes. Het is erg rustig op straat en in Kuah zijn de meeste winkels dicht, alleen bij de ferry is het erg druk met Maleisiërs die weer naar huis gaan.

Het plaatsje waar wij nu zitten is eigenlijk wel de beste plek om een paar dagen te zijn, het is maar 2 km mooi strand en een winkelstraat maar op de andere plekken aan het strand zijn slechts dure resorts.

We eten voor de 3e keer in hetzelfde restaurant, nou ja eigenlijk is het een eetzaal. Wel steeds wat anders gegeten en buiten het feit dat we het daar erg lekker vinden is het een beleving op zich. De bediening gaat snel en ze hebben feilloos in de gaten wie wat eet, ook al lijkt het een chaos. Mannen nemen de bestelling op en de vrouwen ruimen op. Er wordt buiten en binnen gekookt. Zowel personeel als klanten 'rennen 'door elkaar heen, het is een mix van alle nationaliteiten, er zijn veel lokale. De één eet met bestek en de ander met z'n handen, wel met rechts uiteraard. Bier is er niet te krijgen net als bij de meeste resorts hier, wel bij sommige Chinese restaurants overigens.