wijzijnfietsen.reismee.nl

Trang - Satun: 172 km

Onze kleding welke we in de kamer hadden opgehangen is weer droog, dus dat doen we nog maar 1 dagje aan. We fietsen door een mooi landschap, het is wat heuvelachtig en afwisselend groen. Ook rijden we zo nu en dan langs wat bergen. Het is niet druk bewoond en de huisjes zijn heel erg verschillend, van bijna niets tot mooie huizen. In Thung Yao, na ruim 60 km drinken we een noodles soep zodat we ook de zout voorraad een beetje op peil houden. Het is bewolkt en af en toe regent het. De fototoestellen hebben we inmiddels in de tas gedaan (dus we maken bijna geen foto's) net als de dazer die waarschijnlijk de regen van gisteren niet heeft overleefd.

De idee is dat we vandaag naar Pak Bara fietsen maar onafhankelijk van elkaar bedenken we dat we ook naar Satun kunnen fietsen, dit is 'maar' 50 km verder en als we een kleine 90 km gefietst hebben spreken we af dat als we ons bij Pak Bara goed voelen we doorfietsen naar Satun.

Onderweg komen we veel mannen met vogeltjes tegen, er zullen vast ergens zangwedstrijden zijn, we vragen ons af of dat wel doorgaat als het regent.

Verder is er niet veel te beleven en als we vlakbij Pak Bara zijn besluiten we om door te fietsen. Het is inmiddels 14.00 uur en we moeten dan nog 50 km fietsen. Moet lukken voordat het donker wordt, we spreken af niet te hard te fietsen, maar zo rond de 20 km/uur te blijven.

Vanaf dat punt wordt er heel veel aan de weg gewerkt, althans de weg wordt verbreed, dat is goed te zien maar we zien er niemand aan werken, het is geen lunch tijd meer maar misschien heeft het te maken met het chinese nieuwjaar, dat een paar dagen duurt en als we dat goed begrepen hebben is dat tot zondag as.

De omgeving is nog steeds wel mooi maar doordat de uren nu toch gaan tellen zien we hier niet meer zoveel van. De benen voelen nog wel goed en we fietsen niet rustig aan. Zo'n 20 km voor het einde zitten er nog een paar korte klimmetjes in maar na 168km fietsen we in Satun in.

Helaas rijden we daar nog wat km's want een paar leuke guesthouses zijn vol. Via via belanden we bij een prima resort met bungalows, het is alleen een beetje ver van het centrum af. Op aanraden van de receptioniste eten we wat in de buurt. We bestellen 2 x, ze vonden het wel gek maar we hebben vandaag niet veel gegeten en moeten de reserves weer een beetje aanvullen.

Deze afstand is wel een record voor ons, het om de 10 km op kop rijden bevalt nog steeds erg goed, dus dat hebben we vandaag ook weer gedaan. Na ruim 7,5 fietsuren waren we in Satun, helemaal fris zijn we nu niet meer dus het zal niet laat worden.

Ilse

Hoi Gerda en Johan,
Wat een prestatie, 172 km! Ik moet er zelf niet aan denken, haha, maar wat goed van jullie!
Namasté!
Groetjes, Ilse

Roos

Petje af hoor, maar wat maken jullie toch een fantastische reis. Ga vooral door het het schrijven hoor. Geweldig om te lezen.

Johan R

Het begon ook al een beetje teveel op vakantie te lijken de voorgaande verslagen ;-)
Het wil hier niet winteren, maar ik gooi voor de gezelligheid toch nog maar een paar stukjes hout in de kachel. Jullie missen door jullie vakantie de komende tijd iig geen natuurijs en ws helemaal niet.
gr

Pieter Reem en Roos

Wat een mooie afstand... knap hoor.. Geniet er nog even max van..

greetz