wijzijnfietsen.reismee.nl

Koh Lanta - Trang: 120 km

Gisteravond hadden we nog even behoorlijke regenbuien en onweer, de stroom viel zelfs een paar keer uit, maar vanmorgen scheen de zon weer.

We fietsen en varen middels de 2 ferry's weer terug naar het vaste land en rijden een kleine 40 km over dezelfde weg als eergisteren. Op de ferry was er weer veel interesse voor onze fietsen en als we vertellen wat we gefietst hebben en dat we vandaag naar Trang fietsen zijn ze onder de indruk. Helemaal naar Trang!! Hier wordt bijna niet gefietst. Iedereen rijdt op een scooter of een grote pick-up.

De route gaat dan weer een stuk over de highway 4 en vervolgens weer over wat kleinere wegen. Eigenlijk fietsen we de hele dag tussen de bomen en de plantages en het is een beetje heuvelachtig. Het is warm, 36,5 graad meet het klokje van Johan en benauwd, dat kost toch wel de nodige energie.

We rijden via Sikao en eten daar wat bij een restaurantje, het is niet echt bijzonder maar onze magen zijn weer wat gevuld. Vlak daarna begint het te regenen en niet zo maar een beetje. Eerst voelt het nog wel lekker, we kunnen wel wat afkoeling gebruiken, maar de lucht is helemaal grijs en het gaat al harder, we rijden net langs een plek waar we kunnen schuilen dus dat doen we toch maar even. Als het weer wat minder wordt stappen we weer op en rijden verder. Het water spoelt over de weg, de plassen voelen lekker warm en wij zijn inmiddels behoorlijk afgekoeld. Het onweert ook een beetje maar de lucht voor ons begint al weer wat op te klaren.

Zo'n 10 km voor Trang is het weer droog. De regen stopt net zo plotseling als dat het begon. Als we bij ons hotel aankomen zijn we al weer een beetje opgedroogd dus we staan gelukkig niet als verzopen katten voor de balie. De fietsen kunnen we in de parkeergarage kwijt, niet op de kamer maar er is bewaking dus dat zal wel goed zijn.

In Trang rijden bijzondere tuk-tuks, nergens anders in Thailand rijdt dit type, ze lijken een beetje op de Messenschmidt auto-tjes. We zitten met ons hotel vlakbij het station. Er staat een oude dieseltrein te wachten, bij elke deurtje staat een 'conducteur'. Om de hoek kunnen we 'op straat' eten maar als het eenmaal zo laat is om wat te eten regent het weer dus belanden we vlak naast ons hotel in een duits-thais restaurantje, althans het heet 'wunderbar' dus het zal wel duits zijn. De kok en de bediening is gewoon Thais en we eten een lekker curry, gelukkig not spicy besteld, maar het is toch nog pittig.

We hebben internet op de kamer dus na het bekijken van de foto's werken we ons weblog bij en zoeken nog wat op over Maleisië, waar we zaterdag heen fietsen.

Denise

Hey topper(s)! Eindelijk jullie website gevonden en kunnen genieten van de verhalen en de foto's...!
Zet m op, Maleisie is zeer mooi...!

Greetz Denise