wijzijnfietsen.reismee.nl

An Nang - koh Lanta: 104 km

We ontbijten op ons balkon, broodje jam en jus d'orange van de 7 eleven, dat is weer eens wat anders als een gebakken ei , en om 07.30 uur fietsen we weg. Een groot deel gaat vandaag over de grote weg dus is niet zo interessant. De auto's stinken net als het afval langs de weg en de kadavers van dooie katten die niet opgeruimd worden, en het is behoorlijk warm en benauwd, even verlangen we naar een Hollandse vrieskou

We drinken koffie in zomaar een plaatsje aan de 4, en worden door de eigenaresse verrast met een foto van ons op face book. De jongen van het guesthouse in Phang Nga is een vriend van hun en heeft de foto die hij van ons heeft gemaakt naar hun gestuurd en op facebook gezet. Wat een toeval dat wij daar nu net gaan koffiedrinken. Doen we zo ons best om in Nederland niet op face book te verschijnen staan we er in Thailand wel op......., we vergeten er een foto van te maken.

Na ruim 60 km verlaten we de grote weg en rijden richting de pier van Koh Lanta Noi, deze weg is weer wat leuker om te rijden, in ieder geval groen en niet recht toe recht aan.

Als we bij de pier aan komen rijden kunnen we nog net een ticket kopen voordat de ferry vertrekt, we varen 15 minuten naar koh Lanta Noi, fietsen daar zo'n 7 km naar de volgende pier waar we de ferry nemen naar koh Lanta Yai.

Koh Lanta is een eiland van 27 km lang en 3 km breed en er wonen hier voor 99 % moslims. We kunnen hier fietsen en natuurlijk van het strand genieten.

Als eerste rijden we naar het Lanta Villa resort, deze heeft bungalows, zwembad en ligt aan het strand. Dat lijkt ons wel wat. We worden steeds meer toeristen in plaats van reizigers en nemen niet meer zo gauw genoegen met een primitief hutje, zeker niet na het vieze bungalowtje van vorige week. De prijzen zijn inmiddels ook niet meer te vergelijken met de paar euro die we in Laos voor een guesthouse betaalden, maar we zitten nu dus met ons bungalow(tje) aan het zwembad, zicht op zee en 5 meter van het strand.

De zee is lekker warm, ook 's avonds nog als we in het donker nog een duik nemen en de temperatuur om 19.00 uur was nog 29 gr. Het verlangen naar de vrieskou is weer helemaal weg.