wijzijnfietsen.reismee.nl

Ao Nang: een rust(ige)dag

Ao Nang is een badplaatsje net als vele andere, dus er zijn hier veel hotels, restaurants, bars, winkeltjes en (vr)eetstalletjes. Daarnaast veel toersitenbureau's voor allerelei activiteiten enboottochtjes naar de omliggende eilanden. Even voorbij Ao Nang is een plaatsje waar je alleen met de bootbij je hotel kunt komen, dus ook 's avonds worden er nog veel mensen weggebracht met de longtailbootjes.Ze varen weg inhet donker en voeren geen licht, wij zien alleen maar een zwart gat, maar de schipper weet vast beter.

Meestal als we niet fietsen bezoeken we iets of maken een flinke wandeling en zijn we toch nog redelijk actief op zo'n dag maar vandaag hebben we niets gedaan, ondanks alle mogelijke activiteiten hier.Nou ja bijna niets, 's morgens aan het strand gelegen, tussendoor wat onderhoud aan de fietsen gepleegd en 's middags nog wat langs het strand gelopen. Onderhoud aan de fietsen is bijna niet nodig door de Rohloff naaf en de snaar, maar zo nu en dan even schoonspoelen en wat moertjes aandraaien kan geen kwaad. Geen vieze handen want er komt geen olie aan te pas. Goeie koop geweest dus.