wijzijnfietsen.reismee.nl

Khao Sok National Park: kakkerlakken, mieren en ander ongedierte

Ons bungalowtje leek zo leuk maar toen we gisteravond naar bed gingen moesten we, nou ja Johan eerst een kakkerlak en een grote bloedzuiger naar buiten werken. Dan ga je toch wat minder lekker slapen.....dus na een half uurtje geluisterd te hebben naar de jungle geluiden maar jammer genoeg ook naar muziek en herrie van andere bezoekers zag Gerda dat de badkamer bezoek had gekregen van heel veel mieren en nog wat andere kevertjes. Ze liepen in een rijtje naar en over de toilet en inmiddels ook in onze kamer. Dat werd dus buiten plassen en het kleedje waaronder ze vandaan kwamen hebben we ook naar buiten gegooid. Morgen wat anders zoeken was de eerste conclusie.

Alles kriebelt dan natuurlijk maar nog redelijk geslapen en 's morgens waren de mieren weg maar een nieuwe kakkerlak had zich gemeld. Dus in plaats van uitslapen stonden we om 07.30 uur al weer buiten met de fietsen opgepakt en om 08.00 uur aan het ontbijt op onze nieuwe plek

Nu zitten we weer op een fantastisch plekje, 5 bungalows in een waanzinnig mooie tuin, wat sinds 3 jaar gerund wordt door een spaans-thais echtpaar. Voor een paar euro meer zit er soms heel veel verschil tussen basis ( en in dit geval vies) en luxe.

We hebben een wandeling gemaakt door het regenwoud van het Khao Sok national park. Er zijn 2 'trails ' uitgezet en we hebben er 1 grotendeels gevolgd. Er zijn weinig toeristen dus het is mooi rustig. De tocht is grotendeels een smal paadje door het oerwoud met af en toe zicht op een watervalletje of waterpoel. Uiteraard is het vochtig en warm, zoals een regenwoud hoort te zijn.

Helaas worden we al op de eerste paar km verrast door 4!! bloedzuigers in onze schoenen. Hier waren we ook voor gewaarschuwd dus we wisten dat ze er waren. Het zijn net kleine wormpjes die lastig te verwijderen zijn en je bloedt een tijdje door. Lekker kleven dus met blote voeten in onze Keen's. 4 is weinig, soms als het geregend heeft kun je er wel 20 aantreffen maar wij vonden dit wel genoeg.

Andere toeristen hebben er ook last van en een gids geeft ons de tip dat tabak het bloeden stopt. Zijn volgers, 2 fransen, hebben hiervoor ook sigaretten meegenomen. Kennelijk is hun engels niet zo goed want hij stopt stukjes sigaret in zijn sok terwijl hij nog niet gebeten was. Lachen dus, maar we krijgen 2 sigaretten van ze en we smeren de tabak tussen onze tenen. Dat helpt.

Ook op dit resort horen we 's avonds weer de jungle geluiden, soms is het echt hard, het is jammer dat we niet zien welke dieren dit veroorzaken.

Afra en george

Hoi Johan en Gerda,

bah, daar moeten wij ook niet aandenken aan al dat ongedierte, want dan zijn wij zo weer fietsen. Tot nu toe en ook vorig jaar geen last gehad. De natte omgeving werkt ongedierte wel in de hand. Geniet maar van meer luxe. Het is vakantie. Mooie foto's.

Ton

Hoi Johan en Gerda:
Ook van die bloedzuigers kunnen wij meepraten maar je overleeft het echt wel hoor.wij hebben 4 dagen op khao Sok nationaal park in hutten op het water gelogeerd,maar daar hadden wij s'nachts ratten op bezoek, dan waardeer je je eigen huis weergroetjes en veel plezier
Ton en Hannie.

Ilse

Hee Tarzan en Jane,
Heerlijk he, die bloedzuigers. Als ze niet op je huid zitten zien ze er best schattig uit, vond ik in ieder geval. ze deden me denken aan dat speelgoed van vroeger, zo'n spiraal die je van de trap af kunt laten 'lopen'.
Op mijn oude bank in m'n heerlijke mooie nieuwe huis lees ik weer machtig mooie verhalen van jullie. Genieten dus!
Nou, blijf schrijven, het is heerlijk om je even te verliezen in een andere wereld.
Tot het volgende verhaal!
Groetjes, Ilse

Ed

Hoi Gerda en Johan,
Long time ago, maar niets persoonlijks hoor, effe andere dingen hier, en jullie fietsen gewoon door! Keek net nog even op jullie kaartje met de afgelegde plaatsen, best wel indrukwekkend wat jullie er al op hebben zitten! Hier regent het lekker, is het fris en moesten we afgelopen week weer ouderwets de autoruiten krabben
, de elfstedenkoorts slaat weer toe,.....haha!
We hebben inmiddels een ander app. gekocht, de ander is aan onze neus voorbij gegaan, maar deze is nog spannender!
Heerlijk om die foto's van jullie te zien, die mooie blauwe horizonvergezichten, de diversiteit in indrukken, prachtig, ik bebijd jullie, net als velen zoals ik af en toe lees!

Nou luitjes geniet er lekker van, Gerda leuk dar staartje, enne red snap neptunes take care!

Grtjs en x,
Ed