wijzijnfietsen.reismee.nl

Laem Son NP - Khuraburi: 91 km

Vanaf ons guesthouse rijden we weer terug over de weg zoals we gekomen zijn, dus nog even goed gekeken naar de mangrove bomen, ondanks dat het water niet hoog stond, blijft dit toch een mooi gezicht.

Na een dag rust, massage en goed en lekker eten voelen de benen weer als nieuw.We rijden door een tropisch regenwoud en het voelt ook tropisch. Het is bewolkt maar warm en super vochtig en daardoor ook benauwd, dus we zijn kletsnat als we een klimmetje hebben gehad. De hele route is weer enorm groen, mooie dikke begroeiing, doordat de zon niet schijnt komen de kleuren niet zo mooi tot uiting dus niet zo mooi voor de foto's. We staan dus weinig stil en trappen lekker door

Ondanks dat de mensen hier in zo'n prachtig natuurgebied wonen maken ze er tochzo'n puinhoop van. Al het afval wordt gewoon in de berm gegooid en naast hun eigen huisjes. Soms verbranden ze het, maar vaak zien we grote afvalhopen in de tuin liggen, wat ook niet altijd even lekker ruikt

Yell

Het is overduidelijk dat we in een moslim gebied rijden, om de paar honderd meter staat er een (kleine) moskee en de schooluniformen zijn nu uitgebreid met hoofddoek en/of burka en de jongens en mannen dragen hun hoofddeksel, waarvan we de naam nu even niet weten.

Ergens zien we een groot pand waar op verschillende plekken 'iets' hangt en waar mannen en vrouwen bij staan te snijden. Wij denken eerst dat ze aan het slachten zijn, maken een foto maar besluiten toch om er heen te gaan om te kijken.

Zaten wij ff fout. Het is een school waar ze leren om rubberbomen goed te snijden voor het opvangen van de latex. Johan moest meteen aan de slag en ze vonden het hartstikke leuk dat we even kwamen kijken. Dit moet je eigenlijk veel vaker doen, maar dat wisten we al. Gelukkig nu dus wel gedaan en weer wat wijzer verder gefietst.

Rond de middag komen we in Khuraburi aan, in het stadje is niets te beleven en de guesthouses die er zijn zien er niet zo gezellig uit. We besluiten om nog 12 km door te fietsen want daar moet een mooi resort staan, Greenview heet het .

We hebben een gave bamboe hut, rond en leuk gebouwd en ingericht. Het zwembad ligt in een fantastisch mooie tuin met een vijver. Alles is super groen. Als we bij het zwembad liggen trekt de lucht open, met de zon erbij is het nog mooier. Het is echt een super mooie plek.