wijzijnfietsen.reismee.nl

Laem Son NP

Aangezien dit resort een relaxte plek is besluiten we dat we wel een rustdag kunnen gebruiken na 6 fietsetappes. We kunnen hier ook lekker eten. Boudewijn de eigenaar doet hier zo'n beetje alles en kookt ook lekker. De sfeer is een beetje als een kleine camping in Europa. 's Avonds en 's morgens als het stil is horen we de geluiden van voor ons vreemde vogels en andere dieren.

We ontbijten uitgebreid en wandelen het 'dorp' in om via een pad langs een heuvel naar de zee te lopen. Af en toe worden we wild aangekeken door buffels, die op de kale vlakte grazen. Die vlaktes lijken totaal niet op het Thailand wat we tot nu toe hebben gezien. Als we bij de zee komen is het inmiddels vloed aan het worden. De kustlijn is een begroeide rotspartij dus we klauteren via de rotsen en bomen terug naar het strandje vlakbij ons resort. Het laatste stukje gaat weer langs huisjes. De behuizing is soms minimaal, de meeste inwoners zijn moslim en er staat ook hier een moskee. We hadden 's morgens al gehoord dat deze niet ver weg staat!

's Middags laten we ons weer eens masseren, een vrouw uit het dorp verzorgt dit op het resort. Je ligt in de buitenlucht onder een afkapping op een stenenvloer en net als de vorige keer masseert ook zij met haar handen, elleboog, voeten, het is lekker maar voelt ook nu weer soms pijnlijk, we zullen morgen zien wat het effect is als we weer op de fiets zitten.

Chris rijnders

Hoi, geniet van jullie verhalen Groetjes vanuit Zaandijk Chris