wijzijnfietsen.reismee.nl

Bang Sapang - Thung Wua Laen Beach: 90 km

Aangezien de vrouw des huizes niet de aller vlotste is, en haar hulpje ziek is maken we ons eigen ontbijtje van brood met jam en pindakaas van de 7 eleven. Altijd handig om bij je te hebben.

De route gaat voornamelijk langs bomen, nog steeds de kokospalmplantages maar nu ook rubberboomplantages. We kijken hoe de latex uit de boom wordt opgevangen en later zien we ook latexmatjes drogen aan de lijn. Kennelijk is het kostbaar spul want het drogen is meestal achter prikkeldraad, dit hebben we niet eerder gezien.

We worden ingehaald door 2 Thaise mountainbikers, met lange mouwen en een lange fietsbroek, het is tenslotte winter hier dus voor hun zal het niet warm zijn. Wij voelen de zon al aardig branden. Het is voor de Thai trouwens het jaar 2555, dit lezen we ook op verschillende borden, zij hebben een andere jaartelling als ons en hun nieuwjaar is pas in April. Dan schijnt het aan verschillende kustplaatsen ook erg druk te zijn.

Zo nu en dan komen we door een dorpje,en nemen af en toe eenpauze. In de winkeltjes en bij de stalletjes komen er doorlopend mensen. Zij kopen slechts enkele spullen. We zien nooit iemand weggaan met een volle boodschappentas of zoiets.

De route is heuvelachtig en ondanks dat we toch heel wat berg km's hebben gemaakt moeten we hier toch weer even aan wennen, misschien komt het door de temperatuur of we hebben gewoon niet zo'n goeie dag.

Langs de hele kustroute hebben we veel honden gezien maar vandaag hebben we er ook last van. Ondanks dat er veel aan de kant van de weg blijven slapen zijn vooral de honden in de wat rustige gebieden erg waaks. Ze komen een paar keer blaffend achter ons aan gerend

Tongue out
, ook al is er net een brommer of een auto gepasseerd, wij zijn kennelijk toch een onbekend beeld. Het zorgt er voor dat we nu naast de dazer en de bidon ook met een stok onze weg vervolgen en dat we alert zijn op meer aanvallen, dit rijdt natuurlijk niet zo prettig.

We eindigen weer bij een resort aan het strand, zo'n 16 km voor Chumphon. Onze kamer kijkt uit op een mooie tuin, ligt vlakbij het zwembad met zicht op zee en aangezien we er al vroeg in de middag zijn vermaken we ons hier prima met zwemmen, zonnen, inlezen voor de volgende dagen en het biertje smaakt ook lekker!