wijzijnfietsen.reismee.nl

Prachuap Khiri Khan - Bang Saphan: 103 km

Een mooie tocht gefietst vandaag, een stuk van 38 km over de highway maar verder vooral landelijke wegen en een deel langs de zee. De highway 4 loopt vanaf Bangkok naar het zuiden en Thailand is op een bepaald deel zo smal dat het maar 10.9 km breed is, vandaag passeren we dat stukje en aan de ene kant is dan de grens van Birma, waarvan we de bergen zien.

Het eerste stuk hebben we voor de wind dus voordat we het weten hebben we de eerste 40 km er op zitten. Na een koffie en alweer een gebakje, mokka dit keer,fietsen we door.

We rijden door kokospalmplantages, en palmbomen geeft altijd een mooi uitzicht vinden we, eneen stuk langs de zee. Het is ook weer tijd om even een break te nemen dus we gaan lekker de zee in, de lucht is blauw en de zon schijnt, het is behoorlijk warm. Dit stuk is een mooie kust en daar waar we overnachten schijnt minder te zijn, dus dan komen we liever wat later aan.

Als we in de buurt van Bang Saphan komen zien we rijen vol met kleine visjes (we weten niet wat het is) ze liggen te drogen op lange tafels en ze worden gesorteerd.

De kust bij Bang Saphan is niet zo bijzonder, wel veel resorts maar we zien erg weinig mensen, we besluiten nog een kleine 10 km door te rijden en zijn dan aan de kust waar ook een aantal resort zijn, en wat restaurantjes. We hebben een bungalowtje en lezen nog wat aan het zwembad.

Er is een leuk restaurantje aan het strand, er is volop keuze dus we eten weer lekker. De afgelopen dagen is een groot verschil met de arme gebieden waar we tot nu toe geweest zijn. Daar was het vroeg donker en na 19.00 uur niets meer te beleven, de menu kaart, als die er al was, meestal eenvoudig en met een beetje mazzel in het engels. De avonden duren hier langer en er is volop beweging, dus wij zijn nog weer langer buiten en we lopen nog wat langs het strand.