wijzijnfietsen.reismee.nl

Hat Phu Noi - Prachuap Khiri Khan: 77 km

Aangezien we 'pas 'om half 8 kunnen ontbijten stappen we eerst nog even het zwembad in, lekker water en meteen goed wakker.
We fietsen naar het 8 km verder gelegen Lhama Sala Beach om daar ook nog even te kijken, als we er aankomen blijkt dat je of nog een stukje moet lopen of je kunt een bootje nemen om je op het strand af te laten zetten en vandaar uit kunnen we een grot bezoeken, welke heilig is verklaard en waar 3 koningen, waaronder de huidige koning zijn geweest.

Ondanks dat we al best veel grotten hebben gezien laten we ons verleiden tot dit boottochtje. Het is maar 10 minuten varen en daarna klauteren we zo'n 20 minuten naar de grot, de muggen vliegen met ons mee en we worden flink gestoken. Maar hier geen malariamuggen meer dus we kunnen wat hebben.

Hij is mooi en groot, wij lijken nog kleiner. Vooral de lichtval geeft een apart effect, het is jammer dat de zon niet echt schijnt want dan is het effect waarschijnlijk nog mooier. We zijn redelijk vroeg en er zijn nog geen andere toeristen, dus behalve de dieren geluiden die we horen is het er erg stil.

Als we teruglopen is het een stuk drukker, allemaal puffende mensen, blijkt dat we goed in onze conditie zitten.

We moeten nog even wachten op ons bootje dus we nemen nog een duik in de zee, even lekker afkoelen want het is behoorlijk klam weer.

Zo rond half 12 fietsen we weer verder, door het national park Khau Som Roi Yot over kleinere vlakke wegen, er zijn op het eerste stuk heel veel garnalenkwekerijen en zomaar aan de kant van de weg staat een vrachtwagen en een groep vrouwen de garnalen te sorteren.

We rijden ook weer door een karstgebergte, dus we hebben bergen en zee, een mooie combinatie en een klein stukje highway maar met zijstroken dus dat is ook goed te doen. De route is lekker afwisselend en de km's vliegen weer voorbij. We picknicken nog ergens en zijn rond3 uurbij het hotel.

De fietsen mogen weer binnen staan en de manager zelf zal er op passen. We hebben room with seaview, met balkon dus we kijken uit op een visserijpier en rotsen in de zee met vissersboten.

Afra

wat zijn het toch alle dagen een heerlijke "luxe" verwendagen. TOP hoor dat jullie zo genieten en ons ook laten genieten. We draaien al aardig warm. De fietsdozen staan al klaar en mijn bikini ligt al bovenop. Bij George ligt zijn fietsbroek bovenop ha,ha, ha,

gr Afra