wijzijnfietsen.reismee.nl

Hua Hin - Hat Phu Noi: 51 km

We zijn even op zoek naar ons ritme, we hebben zo'n 8 weken bijna dagelijks gefietst en dat betekende heel eenvoudig, wakker worden, opstaan, ontbijten, lekker fietsen en in de middag aankomen bij een nieuwe plek. Daar wat rondlopen, eten, slapen en de volgende dag was soortgelijk.

Nu we een paar dagen in Bangkok zijn geweest en de etappes hier wat korter zijn moeten we even wennen, we hebben eigenlijk gewoon zin om weer een lange dag te maken. Het lijkt wel of het fietsen verslavend is.

Maar ook vandaag hebben we een makkie, 50 km volgens onze route en aangezien het leven hier wat later op gang komt als dat we gewend zijn kunnen we pas om 08.00 uur ontbijten. We fietsen naar Hat Phu Noi, en als we Hua Hin verlaten zien we dat er nog veel meer hotels gebouwd worden, het is te hopen dat de toerist blijft komen. De route is weer leuk, door ananasvelden, langs palmbomen en later ook weer uitzicht op wat bergen. De toeristen zien we niet meer.

Als we in de Hat Phu Noi aankomen fietsen we langs de boulevard om een leuk verblijf uit te kiezen, het is tenslotte nog vroeg, dus we gaan lekker genieten van de zon. Het ligt aan een mooie baai, the dolphin bay.

Alle hotels en guesthouses liggen aan het strand, de Thai heeft geen vakantie meer dus er zijn hier alleen nog blanke toeristen maar het is hier niet zo druk als in Hua Hin. Toch zijn er een aantal hotels volgeboekt, maar we zitten weer op een mooie plek, met zwembad en als we de weg oversteken liggen we op het strand. Ondanks dat het bewolkt is en dat we deels in de schaduw van palmbomen liggen verbranden we toch. Nu is het echt geen gezicht meer, bruine armen en benen door de fietskleding en een rode buik en het bovenste stukje van ons benen is nu ook rood. Dan kun je nog zo leuke bikini hebben maar dat ziet niemand dan meer

Cool
.Dolfijnen hebben we nog niet gezien.

We eten 's avonds lekker bij ons hotel, heerlijke garnalen dit keer en Johan eet spaghetti, ongeacht of we aan zee zitten of niet. Wat een leven!!

petra

vind je het gek dat dolfijnen je nu niet willen zien, het blijft triggie, bewolkt en zonnen. Gebeurd ons allemaal wel een keer.

Simon

Hoi Johan en Gerda,
Jullie ook de beste wensen en een gezond 2012 toegewenst. Ik had even wat tekst in te halen i.v.m. Een weekje sneeuwhappen in oostenrijk! Het gaat nog steeds lekker bij jullie lees ik. Verstandig om het boottochtje te laten lopen, maar daar had Johan natuurlijk ervaring mee! Leuk om te lezen, Bangkok en Hua Hin zijn we ook geweest. Goede reis verder, gr. Simon

Rob Tol

Beste Johan en Gerda
Namens mij de beste wensen voor het nieuwe jaar, veel gezondheid, de rest komt vanzelf.
Goede reis verder, groet Rob