wijzijnfietsen.reismee.nl

Hua Hin: een dagje extra

Elk hotel of guesthouse heeft zo zijn bijzonderheden, zo ook deze. Het gebouw en de plek is fantastisch maar de muren en het plafond zijn erg dun, dus gisteravond eerst nog naar een frans gesprek van de buren geluisterd en daarna een boerconcert van de andere buurman die kennelijk te stappen was geweest. Nou ja, je kunt niet alles hebben, Johan hoort hier sowieso niets van en nadat alle buren sliepen viel Gerda ook in slaap.Morgen ( vandaag dus)een ritje van 46 km voor de boeg dus we hoeven er niet vroeg uit, was de gedachte.

Maar na zo'n 9 weken zon in de binnenlanden heerst er een depressie aan de kust vanuit Vietnam, da's jammer, wel warm maar geen zon. Afgelopen week is er storm en regen geweest en daardoor is er het nodige vernield, strandstoelen in het water, muren kapotgeslagen en verschillende winkeltjes, tentjes aan het strand zijn weggespoeld. Vanmorgen regende het en hier kon men vertellen dat er in het zuiden wateroverlast is. Nadat we internet hadden geraadpleegd blijkt dat de kustplaatsen het voorlopig even niet treffen, nog een paar dagen wat regenachtig, dan weer zon en dan weer regen. In een stad in het zuiden zijn mensen omgekomen door het slechte weer en daar is veel wateroverlast. Volgens de krant is er 20 tot 40 cm regen in 24 uur gevallen

We besluiten de dag hier te vermaken, dat is er gisteren door de spaken toch niet van gekomen en zo hopen we dat het weer wat stabieler is als we zuidelijker gaan.

Het is wel goed weer om lekker langs het strand te lopen, we zien de schade die het water heeft aangericht. We bezoeken het treinstation wat nog een oud mooi gebouw is. In het station is een foto tentoonstelling van de koning en er zijn een hoop toeristen die op de trein wachten, dus een mooie foto zit er niet in.

Er zijn hier veel mensen uit Scandinavië en heel veel ( oude) blanke mannen met jonge Thaise vriendinnen, dat valt echt op hier.

Nog even langs de fietsenzaak geweest om de banden weer wat op te pompen, zodat we straks weer lekker over het asfalt zoeven en uiteindelijk zitten we toch op het strand met een boek.

carla

Zo vanmiddag weer lekker effe jullie belevenissen gelezen en foto`s gekeken.Jee, wat een kilom. Gr.van ons allemaal.