wijzijnfietsen.reismee.nl

Bangkok - Hua Hin:31 km op de fiets

Ons busje, wat nu gelukkig geen open laadbak was maar een personenbusje was er al om half 9. Dus de fietsen dit keer luxe tussen en achter de stoelen. Het was niet druk op de weg, de Thai hebben tot morgen of woensdag vakantie en dat was goed te merken. Maar het was grotendeels een auto(snel) weg dus een hele goeie keuze geweest om niet te fietsen. De koning en een paar amuletten reden met ons mee, dat gaf een veilig gevoel. De verering van de Koning zien we ook hier overal, met spandoeken en posters versierd de man elke stad, snelweg en dorp.

Om half 11 werden we aan de boulevard van Cha-am voor een lunchroom afgezet. Dit konden we niet aan ons voorbij laten gaan dus meteen maar genoten van een gebakje en een cappuccino, voordat we op onze fiets stappen. We rijden weg over de boulevard en zoals we als gelezen hebben, het is een soort Zandvoort aan Zee. Ook door de vakantie van de Thai is het wel druk maar gezien het aantal hotels en guesthouses kan het nog veel drukker.

We fietsen grotendeels over een rustige weg, de omgeving is niet mooi. Er worden aardig wat woonparken gebouwd, het lijkt voornamelijk door 'blanke buitenlanders' bewoond te worden.

Net als Cha-am is ook Hua Hin een toeristen plaats, het is de oudste badplaats van Thailand en de sfeer is wel gemoedelijk .Ondanks dat het een populaire stop is voor toeristen zijn hier vrijwel geen backpackers, maar vooral oudere vakantiegangers of overwinteraars. We hebben een guesthouse uitgezocht wat een authentiek teakhouten huis is, gelegen in een wijkje achter de boulevard. Het is een knus plekje met een eenvoudig kamer en er is een binnentuin, alles met teakhouten tuinmeubelen.

Het is niet echt strandweer, het is wel warm maar bewolkt, dus we lopen naar het strand en naar de pier waar net een vissersboot aan het uitladen is. Later pakken we de fiets om nog wat plekjes te bekijken, maar zodra we wegrijden hoort Johan geratel en komt er achter dat er een spaak gebroken is. Na een grondig onderzoek zijn het er zelfs 5!! Oorzaak onbekend. We hebben er 4 mee als reserve dus Johan is op zoek gegaan naar een fietsenzaak. Via een zweedse man op een mountainbike komthij bij een goeie fietsenzaak terecht die er 5 nieuwe spaken in zet. De reservespaken gaan weer in de tas.

Als de fiets weer in elkaar zit is de dag bijna om, we eten wat bij een lokaal eettentje en verdiepen ons weer wat in de plaatsjes aan de kust, waar blijven we een dag extra en waar niet? Ook een leuke bezigheid.

wilko

Hallo Gerda en Johan,

Ik wens jullie een prachtig, maar vooral een gezond 2012 en een mooi begin van de 2e helft van jullie vakantie.
Heb een 4- tal weken jullie verslagen moeten missen vanwege weer een longonsteking, maar haal nu de schade weer in. Genieten!!!!!!!
Groetjes,

Kees

Natuurlijk ook voor jullie een gezond en "zalig" nieuw jaar. William heeft vanorgen jullie mail voorgelezen waarin het woord "zalig"alweer voor de 5e keer viel. Heeft kennelijk toch invloed..ha ha ha.
Geniet er van guys en tot ziens.

gr. Kees.