wijzijnfietsen.reismee.nl

Bangkok: het jaar uit

Na een heldere ingeving op de vroege morgen en lang leven internet en de mobiel telefoon hebben we toch een mini-van geboekt om ons naar Cha'am aan de kust te brengen. Dat scheelt in ieder geval een hoop CO2 wat we nu niet inademen.

We hebben ons met de river boat een eindje verder laten afzetten om de 2e walking tour door Bangkok te maken, nu meer in het toeristische gedeelte van Bangkok, bij het Grand Palace en twee belangrijke tempels. Het was alleen zo onwijs druk dat we dit aan ons voorbij hebben laten gaan. Dit was ook in de buurt van de toeristenstraat Khao San road, dus ook deze meteen meegenomen in onze tocht. Hier waren vooral blanke toeristen in tegenstelling tot de andere plekken en China Town waar toch vooral Aziaten waren en wat we eigenlijk leuker vinden

Een deel van de route ging langs een wijk die pal aan de rivier ligt. Het water was nu ook al hoog maar deze mensen hebben gewoon elk jaar zo'n 2 maanden 50 cm water voor de deur en dus in huis staan. Zij maken bruggetjes om droog over te komen. De bewoner die wij spraken gaf niet de indruk dat het onleefbaar was. We hebben al eerder Thaise mensen ontmoet die het nemen zoals het is en weer verder gaan met het leven.

Op de Royal Field, de plek waar nog steeds belangrijke koninklijke ceremonies plaatsvinden maar waar ook in 1976 tijdens een studentendemonstratie veel doden zijn gevallen was men volop bezig met voorbereidingen voor vanavond, waar gezien de stoelen en de podia veel 'belangrijke' gasten zijn uitgenodigd. Er waren heel veel plekken waar de Thai en misschien ook wel andere Aziaten zich wenden tot boeddha. Normaal gesproken zijn hier gedurende de dag veel zwervers en 's nachts veel prostituees te vinden.

De toer afgesloten met een terrasje aan de rivier, altijd leuk als het zo druk op het water is met verschillende bootjes en gigantische bouwwerken.

Oud en nieuw vieren we bij het Central World Plaza, the place to be volgens verschillende plaatselijke bewoners, dusdat gaan we zo beleven, tot volgend jaar!

Theo en Ina

Happy New Year wij hebben nog ff te gaan, hoe was bij jullie?? We gaan straks aan de borrel bij Claus en Bernadet en lezen morgen jullie verhaal weer, veel plezier en tot ziens gr Theo en Ina