wijzijnfietsen.reismee.nl

Bangkok: China Town

We blijven 3 dagen in Bangkok dus maken we een keuze wat we hier gaan doen. Vandaag maken we een wandeling door China Town welke beschreven staat in de Lonely Planet.

Maar voordat we daar heen gaan proberen we er achter te komen hoe we Bangkok het beste kunnen verlaten als we maandag weer weggaan. We willen eigenlijk niet naar een busstation rijden en dan maar afwachten of en hoe laat de fiets meekan, dus we zijn op zoek naar een mini-van die ons zo'n 140 km richting het zuiden brengt. Kennelijk is het niet gebruikelijk want zowel in het hotel als bij een paar travel agency's kunnen ze ons niet helpen. We laten het even voor wat het is en gaan op zoek naar een fietsenzaak om een nieuw spiegeltje te kopen voor Johan z'n fiets. Deze was namelijk afgebroken toen de fiets viel door een onhandigheidje

Yell
van een medewerker van het hotel en het is wel verdomd handig alshet er op zit.

In de fietsenzaak hebben ze gelukkig een spiegeltje en we vragen opnieuw naar de beste manier om Bangkok te verlaten. De medewerkers daar geven aan dat het goed te doen is om de stad uit te fietsen en als we de kaart er bij pakken lijkt dat ook wel zo. Het zal niet de meest enerverende route worden maar we besluiten om dat te doen.

Dus de spiegel is binnen en het plan voor maandag is klaar als we met de metro richting China Town gaan. Het leuke van het volgen van een stadswandeling is, dat je op plekken en in straatjes komt die je waarschijnlijk anders niet zou zien. China Town is natuurlijk één mensenmassa en de geuren en kleuren van alles wat daar ligt is overweldigend. Sommige straatjes staan aangegeven als wandelgebied, deze zijn dan ook echt smal, maar in een aantal andere smalle straatjes rijden de brommers en auto's onder andere om te bevoorraden. Naast de gebruikelijke spullen die je op de marktjes ziet lopen we ook door straatjes met motoren, ijzerwaren e.d., grote automotoren liggen op de straat. Als we de route gelopen hebben gaan we via de river boat naar de halte bij ons hotel. Het is druk op het water en het is een fraai gezicht zo met de hoge gebouwen om ons heen. Na een dag tussen alle geuren van eten en mensen nemen we een duik in het zwembad, eten 's avonds wat bij een stalletje en maken een plan voor morgen, de laatste dag van 2011 die wij 6 uur eerder afsluiten als jullie. Allemaal een goed uiteinde en voorzichtig met vuurwerk!

Marga en Chiel

Johan en Marian

Hoi Gerda en Johan, we genieten van jullie belevenissen. Geweldig voor jullie om dit zo mee te maken. Wij wensen een mooie jaarwisseling en een goed begin van 2012. ;)

Ilse

Hoi Gerda en Johan,

Ik wens jullie een mooie en bijzondere jaarwisseling toe in Bangkok, en een prachtige 2e helft van jullie reis in 2012!

Liefs, Ilse (& Tara)

Claus en Bernadet

Hallo Johan en Gerda, Ook wij wensen jullie een prettige jaarwisseling en natuurlijk een goede reis verder in 2012.
Groeten uit het (warme 10 °C) Holland.
Claus en Bernadet.

Afra en George

Een hele goeie jaarwisseling, we blijven genieten van jullie verhalen. Jullie worden /zijn al echte doorgewinterde reizigers, niet zo snel meer voor 1 gat te vangen! De tips hebben we opgeslagen als we straks over 10 dagen jullie achterliggende route in grote lijnen gaan oppakken. Geniet van de volgende 3000 km of meer, goeie reis en voorzichtig.

gr Afra en George