wijzijnfietsen.reismee.nl

Aranyaprathet - Bangkok

Even na 09.00 uur fietsten we het busstation op en de bus naar Bangkok stond er al, er werden op dat moment al spullen ingeladen welke naar Bangkok vervoerd moesten worden. De bus dient vaak meteen als vervoermiddel voor goederen. Dat kwam mooi uit want ons fietsen konden we er ook meteen inzetten, alleen de tassen er vanaf gehaald en de fietsen in de bus gestald.

Voor nog geen € 15,00 rijden we naar Bangkok en dat is inclusief een lunchpakketje en 3,5 uur tv-show van de Thaise Herman Finkers.

Het voelt voor ons beide of we het 1e deel van ons reis hebben afgesloten. Laos en Cambodja zijn toch 1 van de armste landen van de wereld en het was daar authentiek, arm en primitief ( behalve in de grotere steden). We verwachten dat we dit niet meer op deze wijze zullen tegenkomen, Thailand is toch een stuk meer ontwikkeld, ook al hebben we in het noorden ook daar de armoede gezien.

Als we Bangkok inrijden, rijden we langs een rivier waar de ellende van de wateroverlast nog goed te zien is, zandzakken liggen tegen de waterkant net als heel veel afval en plastic wat mee gestroomd is. Vlak aan de rivier staan ook huisjes, nou ja eigenlijk hutjes, die moeten bijna helemaal onder water hebben gestaan. De afscheiding van het water is nog goed te zien op diverse gebouwen, het heeft hier zeker 1 tot 1,5 m hoog gestaan.

Zo tegen 3 uur komen we aan op het busstation. We hangen de tassen er weer aan, kopen een plattegrond van Bangkok en zoeken de weg naar ons hotel. Als we onder de sky-train blijven fietsen komen we al een aardig in de buurt en het laatste stukje doen we nog op de kaart, na 2 x vragen komen we bij ons hotel aan. Dat hebben we niet zo gek gedaan in deze miljoenen stad. Er wonen hier namelijk zo'n 10 miljoen inwoners dus het was behoorlijk druk op de weg. Maar zolang je mee blijft bewegen met de stroom gaat het prima, en we zigzaggen tussen de auto's door als zij stilstaan voor het rode licht.

Ons hotel zit vlakbij het station van de sky-train en van de river-boat. De river-boat schijnt erg handig te zijn, deze vertrekt om de paar minuten en stopt op heel veel plaatsen. Dit gaan we morgen uitproberen.