wijzijnfietsen.reismee.nl

Angkor Wat: de 2e indruk

Vandaag hebben we nog een dagje rondgebracht in Angkor, en als je alles wilt zien zouden we niet weten hoeveel dagen je hier rond zou moeten lopen. Wat aan alle bouwwerken steeds weer op valt is de symmetrie die er is, en degene die nog in de 'jungle' staan hebben helemaal een mystieke aanblik.

Angkor wordt normaal gesproken door enorm veel toeristen bezocht en nu zijn dat vooral aziaten valt ons op, met name japanners. Wij vinden het nu niet eens zo erg druk, zeker 's morgens niet. De meeste mensen bezoeken Angkor met een tuk-tuk en daar staan er dan ook genoeg van, teveel voor het aantal bezoekers op dit moment. Wij gebruiken onze fiets, het is nl maar 8 km bij ons vandaan en zo kunnen we door heel Angkor heen fietsen. Het is te groot om te wandelen.

Bij het bezoek van 1 van de bouwwerken mochten we een bepaald gedeelte niet in omdat we blote knieën hadden. Maar we zagen ook andere lopen met korte broek, dus niet voor 1 gat te vangen weer terug naar de controle post. Johan had zijn pijpen een aantal keren teruggeslagen dus hij mocht naar binnen, maar de broek van Gerda was te kort. Gelukkig kan ze hem inmiddels zonder los te maken naar beneden doen, dus met het kruis op half elf waren d'r knieën net ( niet) bedekt en mocht ze, naar drie keer een stukje lager doen, ook mee

Wink
. Waarschijnlijk wordt zo'n controleur ook gek van de toeristen die blijven zeuren dus is ie niet meer zo standvastig.

Natuurlijk trekt toeristen ook verkopers aan van eten, drinken, kaarten, armbanden, shawls en wat al niet meer. Dus op sommige plekken wordt je aangeklampt door vrouwen en kinderen om maar wat te kopen. Ze geven het bijna weg, we vragen ons af hoeveel ze op een dag verkopen. Ze zijn met zoveel en we zien weinig mensen iets kopen. Elke dag staan ze er weer en doen hetzelfde. Wat hebben wij het getroffen!

Siem Reap is een echte toeristenplaats, naast de night-market zijn er vooral restaurantjes en bars met name in the pub street, waar elke restaurant harde muziek aan heeft zodat dit door elkaar heen te horen is. Even daarbuiten zijn wel leuke restaurantjes te vinden. Tuk -tuks staan je al op te wachten als je nog aan het eten bent, wij zitten op een paar minuten lopen dus maken er geen gebruik van.

Roos

Is weer een iets anders als een kerstontbijtje in Nederland...!!!