wijzijnfietsen.reismee.nl

Khong Island

Vandaag zijn we al en pas 6 weken onderweg. Al omdat we al zoveel gezien hebben en pas omdat we nog bijna 2,5 maand hebben. Van die 6 weken hebben we er nu 3,5 in Laos rondgefietst en hebben in totaal 2323 km op de teller staan, waarvan iets meer dan 1500 in Laos.

We hebben besloten om vandaag onze laatste dag in Laos door te brengen en niet meer naar 1 van de andere eilandjes te gaan. We hebben eigenlijk ook wel erg veel zien om Cambodja te ontdekken, en weer nieuwe ervaringen op te doen.

We fietsen het eiland rond, er zijn voornamelijk rijstvelden en we zien veel palmbomen en af en toe fietsen we aan de Mekong met zicht op 1 van de andere 4000 eilandjes. Op zich wel apart natuurlijk dat de Mekong zo breed is dat er een eiland in ligt bijna zo groot als Texel.

Tijdens het fietsen gaan we nog eens na wat we hier allemaal gezien en beleefd hebben. Vooral het eerste deel heeft ons het meeste aangesproken, dat waren echt mooi fietsdagen zeker qua natuur. Daarnaast zal de armoede die we hier in Laos hebben gezien ons nog wel even bijblijven, net als de kleefrijst, de vol beladen auto's en brommertjes, sabaideeeee, en de bijzondere badkamer. De toilet, de wastafel en de douche zijn zodanig geplaatst dat alles nat wordt als je gaat douchen, het afvoerputje zit niet altijd logisch dus de vloer blijft soms nat en er is altijd wel iets wat lekt of er is gewoon geen afvoer aan de wastafel gemaakt.

We gaan afwachten hoe dit allemaal in Cambodja is......................