wijzijnfietsen.reismee.nl

Ban Khiet Ngon - Khong Island: 92 km

Na wederom een mooie ochtendzon en een uitgebreid ontbijt zijn we weer lekker op de fiets gestapt, het voelde weer goed! De weg was na 10 km al strak asfalt, we hadden de wind een beetje in de rug dus de gang zat er lekker in. Op het eerste stuk nog wat langs scheurende bussen maar daarna rustig om te rijden

We zien weer meer rijstvelden, het is een vlak landschap, hier en daar staat een huisje !?, soms met electriciteit maar vaak ook niet. Er zijn ook veel waterpoeltjes, het lijkt stilstaand water en ziet er niet schoon uit. Er wordt evengoed in gevist, gespeeld en gewassen. ook de buffels liggen er in.

De weg blijft vlak. Vroeg in de middag zijn we op Khong Island wat we met een pondje, waar we weer zijn afgezet, hebben bereikt. Het leek zo'n lief jongetje wat ons overbracht., hij speelt het spel al goed, zo jong als ie is.

khong Island is 1 van de vele eilandjes die hier in de Mekong liggen, het is het gebied van de 4000 eilanden.

We kiezen een hotel met balkon met uitzicht op de Mekong.

carla

Leuk weer effe wat gelezen te hebben en prachtig mooie foto "s. gr.van ons.

Rob Bouman

Hoi Johan en Gerda, mooie verhalen. Het blijft leuk om te lezen. Ik ga in week 3 naar Kabul, dit is vanmorgen doorgekomen. Ineens heb ik het "druk". Eerst nog even skieën met het gezin. Heel veel plezier nog. Gr. Rob