wijzijnfietsen.reismee.nl

Ban Thateng - Tadlo: 32 km

Vanmorgen eerst nog even bij de markt staan kijken wat daar zoal gebeurd , het is een komen en gaan van de lokale bevolking die daar hun kleine inkopen doen, dit begint al 's morgens vroeg en de markt is er tot in de avond.

De rit van vandaag was maar 32 km waarvan het meeste een afdaling was, een deel zou nog over een zandweg gaan maar ook dit is inmiddels asfalt geworden. We reden door dorpjes die een bijzondere uitstraling hadden, het hout was heel donker. We weten niet precies waar het door kwam, maar het was een aparte beleving om daar doorheen te fietsen, we kwamen weer ogen te kort. Ook omdat er toch wel veel mensen op straat en bij de huisjes waren.

We waren al om 09.30 uur in Tad Lo, een plaatsje wat bekend staat als toeristisch ivm de watervallen die er zijn. Wij hebben niet veel toeristen gezien.

Onze paalhut staat in de 'jungle' net niet naast de waterval, we hebben wel het geluid ervan. Het uitzicht wordt wat belemmert door o.a bananenbladeren. We gebruiken de rest van de dag om door het dorpje te slenteren en kunnen zo weer eens bij de lokale bevolking kijken.

Een groepje vrouwen is al zittend tussen de gepelde pinda's bezig om de slechte er uit te halen, de goede die overblijven worden in grote zakken gedaan.

Er is hier ook een schooltje, het is tussen de middag dus er zijn geen leerlingen, we gaan toch even kijken en treffen een teacher, hij laat ons de lerarenkamer zien en zijn huisje er naast waar nu een aantal mensen eten, we denken dat dit ook teachers zijn, er spreekt niemand engels dus we komen er niet echt uit.

's Middags lopen we via de onverharde paden langs de rivier naar de watervallen, het is geen spectaculaire waterval maar wel lekker om even de benen los te wandelen.

Sem & Mil.

Bedankt voor de smaakvolle verhalen en de mooie foto's!! We zijn blij voor jullie dat het zo voorspoedig gaat en dat jullie zo genieten. Wij genieten mee!!

Groetjes van Mil.&Sem

Rob Bouman

Jullie zijn er nog ,dus niet meegenomen door de sint. Ik moet vaak aan jullie denken. Mooie reisverslagen en een geweldige trip. Goden lijven als jullie terugkomen. Hel veel plezier. Ik weet hopelijk met kerst hoe of wat m.b.t Afghanistan. Grote kus voor G en Johan, dinsdag weer OT......................Jippie.