wijzijnfietsen.reismee.nl

Vientiane, een lummeldaggie

Vandaag hebben we eigenlijk niet zo veel gedaan, beetje rondgelopen, marktje met verse etenswaren bezocht, dat blijft toch bijzonder hoe dat zonder koeling daar de hele dag ligt....en wat er verkocht wordt, het schijnt dat Laotianen alles eten

Tongue out

Nog wat gefietst, westers gegeten, de route weer wat verder uitgestippelt en de fietsen een beetje schoongemaakten onderhouden.Vandaag is een nationale feestdag, 2-12-1975 was de machtsovername van de communisten en werd Laos 'onafhankelijk', er zijn veel winkels dicht. Het is hier dus redelijk rustig

Vientiane is zo'n groot contrast met wat we tot nu toe hebben gezien, hier is alles, terwijl ook hier in de buitenwijken de huisjestoch ookvan hout en bamboe zijn. Er zijn hier luxe supermarkten met wijn, franse kaas, pain complet, chocolade, er staan dure hotels en mooie gebouwen en er zijn veel ambassades. Er rijden hier de duurste auto's van mercedes, bmw, landrover, toyota, noem maar op. Het is een raar gezicht als ze hier mee door de achteraf straatjes rijden.

De laotiaan ziet er ook een stuk 'gezonder' uit, dit is wat moeilijk uit te leggen maar het lijkt of ze het minder zwaar hebben.

Aan de Mekong is een boulevard gemaakt, tegen de avond wordt hier door veel mensen hardgelopen. We kregen even de neiging om mee te lopen maar hebben het maar niet gedaan, er wordt ook ge scateboard en snelwandelen zien we ook. Allemaal tekenen dat de inwoners het hier in ieder geval een stuk beter hebben als hun langenoten die wij tot nu toe zijn tegengekomen. Het lijkt hier een stuk meer op het westen....

Roos

wat leuk dat ik jullie zonet even gesproken heb, wat is het toch te gek dat dat kan hé, jullie verhalen zijn ook echt te gek. ik zie jullie tussen de verhalen door echt fietsen. Berg op berg af, knap hoor. Komen jullie nog in de buurt van Adrie Berger, of zitten jullie daar helemaal niet in de buurt? als het zo is lees ik het wel, jullie hebben al aardig wat mensen ontmoet zo. Wel leuk om af en toe ook gewoon even Nederlands te kunnen praten toch!
tot gauw weer, doei doei