wijzijnfietsen.reismee.nl

Kiew Ka Cham - Kasi; 96 km

Vandaag maar weer eens begonnen met rijst met ei, beetje vettig dus niet zo lang van genoten! De zon schijnt en het uitzicht is direct al schitterend, we rijden boven de wolken, een stuk onder ons hangt een wolkendeken tussen de bergen.

De hele route bestaat uit klimmen en dalen, niet zulke lange klimmen als gisteren maar daarom niet minder zwaar. Steeds weer beginnen na een afdaling valt ook niet altijd mee, je benen kunnen dan zo lekker 'vollopen'. Ik had gisteravond al een paar keer kramp in mijn hamstrings en begon vandaag met spierpijn. Was kennelijk toch een behoorlijke inspanning geweest.

We fietsen steeds zo tussen de 1000 en 1445 m, hierdoor rijden we hoger als heel veel bergen om ons heen en zien we in de verte weer hogere bergen. Eigenlijk is het een onbeschrijfelijk mooi uitzicht en dit probeer ik verder dan ook niet te doen.

In Phou Khoun, na 53 km kunnen we overnachten, we zijn er tegen 13.00. Het is niet zo'n bijzonder dorp. Mijn benen hebben zich hersteld, en Johan is ook weer de oude dus we besluiten door te fietsen. Na 27 km zijn er hotsprings met bungalows en na 45 km zitten we in Kasi. We zien nog wel wat het wordt.

Als we door de dorpjes rijden zijn we elke keer weer verbaast hoe hard de auto's, bussen en vrachtwagens hierdoor heen scheuren. Ze toeteren en houden gewoon gas. Wij zijn de enige die er van op kijken, de mensen staan gewoon op straat of blijven spelen.

Voordat we het weten zijn we de hotsprings voorbij, we zagen wel een soort poeltje waar een vrouw de was in deed ,maar achteraf was dit de hotspring. Kennelijk is het fietsen vandaag toch te veel geworden.

Dit betekent dat we doorrijden naar Kasi, inmiddels rijden we tussen de bergen waar we een hele tijd zicht op hadden. Het is het kartsgebergte en we treffen het dat het weer zo helder is. De laatste 11 km is eerst nog wat dalen en dan een licht heuvelachtige weg dus dat was nog goed te doen. Om 16.00 uur rijden we Kasi in. Vinden een prima verblijf, eten wat, zien de 'lopende' fietser om 19.00 uur weer in het donker binnenkomen en hebben morgen maar 60 km voor de boeg.