wijzijnfietsen.reismee.nl

Laos Houya Xai

Vanmorgen zijn we om een uur of 10 de Mekong overgestoken naar Laos, de fietsen op de boot getild en met 2 minuten waren we al aan de overkant.

Daar de visa geregeld, een klein kantoortje met 3 medewerkers, een dame die ons de formulieren geeft en deze weer inneemt, zij legt dit bij een man die vervolgens op een ander formulier nog wat invult en de 3e geeft er een stempel in. Gelukkig was het niet druk en waren we met 20 minuten klaar. We kunnen tot 17 december is Laos verblijven.

We hebben hier de dag een beetje rondgebracht en bij de haven gekeken. Alle vrachtverkeer van en naar China moet via de pont de rivier oversteken, het is hier de enige mogelijkheid. Ook dit is een bijzonder gezicht.

We twijfelen of we met de boot van 1 dag naar Pak Beng gaan en dan 4 dagen fietsen naar Luang Prabang óf dat we hier vandaan gaan fietsen en er 7 dagen over doen. De boot gaat 1 x per dag om 11.30 en heeft zo'n 125 mensen aan boord. Dit vinden we een beetje veel en hij doet er 7 uur over. dan kom je dus met z'n alle in Pak Beng op zoek naar een kamer...........

Waarschijnlijk gaan we fietsen, hier hebben we ook wel weer zin in. De route schijnt mooi te zijn en minder toeristisch en dat staat ons ook welaan.

o ja, vandaag een etappe gefietst van 2,7 km.

Petra

Zo, dat is een dieptepuntje in jullie fietsreis

Kees

Zojuist een aantal dagen reisverslag ingehaald en we zijn wel jaloers op jullie. Heel herkenbaar en vooral de foto aan de Mekong roept bij ons weer goede herrinneringen op. Veel plezier op jullie verdere tocht door Laos .
Groeten Kees en Gerda

Carla

Wat leuk om jullie te volgen. En verrassend naar de regelmaat van verhalen. Pa en ma zouden glimmen van trots op jullie. Kusjes van ons.