wijzijnfietsen.reismee.nl

Chiang Saen- Chiang Khong: 70 km

Vandaag rijden we naar de grens met Laos en maken dus voorlopig de laatste kilometers in Thailand, we rijden langs de Mekong en de delta waar we door heen rijden is enorm groen. Het is een mooi gezicht als je bovenop bent of net de bocht om en de rivier is het uitzicht. Na zo'n 45 km nemen we een pauze en we hebben uitzicht op de Mekong, we eten er ook wat en de groenten en kruiden die gebruikt worden voor de gerechten worden in de tuin verbouwd. Twee vrouwen zijn bezig om plantje voor plantje water te geven, ze doen er zo best een tijd over en dan wordt 1 van de vrouwen ook nog weggeroepen om voor ons Pad Thai te maken. Je hoort ze bijna niet werken, er wordt amper gepraat en lawaai maken doen ze zeker niet. Al met al een hele rusitge plek om ons voor te bereiden voor een aantal pittige heuvels, die in het laaste deel van de route op ons wachten.

We komen ze goed door, we zijn natuurlijk een beetje gewend aan de bergen van onze eerste week dus we schrikken niet zo gauw en weten wel zo'n beetje wat we in ieder geval aankunnen. Niet om te bluffen maar we hebben ze steiler gehad dus we kunnen ook nog genieten van zo'n sport moment. Want ja, als fietsen je daginvulling wordt moet je toch af en toe de conditie testen.

Tongue out

We rijden tegen 2 uur Chiang Khong in en hebben een hotelkamer met uizicht op de Mekong, het is een fantastische plek. We onderzoeken alvast waar we morgen moeten uitchecken en waarvandaan de ferry vertrekt. Je kunt vanaf 8 uur naar de overkant, maar dan schijnt het erg druk te zijn, dus we besluiten rustig aan te doen en blijven dan nog 1 dag aan de overkant in Laos voordat we daar verder gaan. Het kan nog zo zijn dat we er toch voor kiezen om vanuit Houay Xai ( laos) weg te fietsen in plaats van een boottocht van 1 dag over de Mekong, we gaan het vanavond nog eens onderzoeken.

We weten niet hoe de verbindingen zijn in Laos dus wellicht even geen verhaal van ons.

Frank B

Jeetje wat beleven jullie een mooi avontuur! Mooi dat het zo goed gaat en dat jullie genieten. Ik heb afgelopen weekend met m'n zoontje op Terschelling gefiets dus weet wat jullie meemaken (geintje).
Spreek jullie en uh....voorzichting!

Ilse

Hoihoi,

Ook weer een reactie van mij, wat een leuke verhalen! En wat komen ze regelmatig! Heel leuk, want dan kunnen we jullie echt volgen. :-)
Even korte update van huize(n) van Houten: sleutel van het nieuwe huis is binnen, en het klussen gaat vandaag beginnen. 't is erg leuk!
Nou, ik ga nu even de foto's bekijken, veel plezier en groetjes van mij!

Olaf Kooij

Beste Johan & Gerda,
Wij beleven veel plezier aan het lezen van jullie ervaringen. Over een weekje zijn we in Chiang Mai en zullen ongeveer in jullie bandensporen door Noord Thailand en Loas fietsen. Wisten jullie dat er een iets luxere variant is van de standaard boottocht naar Louang Prabeng? Dat is de "Nagi of Mekong" (link: http://sites.google.com/site/nagiofmekong/ ). Kosten circa € 100,- p.p. inclusief eten/drinken aanboord en overnachting Pakbeng.
Veel plezier en goede reis!
Fietsgroet van Irma en Olaf Kooij

Marga

Heel bijzonder allemaal, toerisme is hier minimaal aanwezig dus. Have fun met de trip x