wijzijnfietsen.reismee.nl

ThaTon-MaeChan:65 km

Vanmorgen werden we wakker gemaakt door het gehuil van een roedel honden, dit hadden we 's nachts ook al een paar keer gehoord.Klinkt erg beangstigend dus het was goed dat we in ons hutje lagen. Het gehuil begint opeens en stopt korte tijd daarna plotseling. Het was weer eens wat anders als de vogels die ons normaal gesproken wekte, dat klonk een stuk vrolijker.

De route die we vandaag gereden hebben was heuvel danwel bergachtig. We begonnen in de mist maar na een uurtje werd het al weer warm, er zaten een paar flinke stijgingen in , dus het werd weer eens zweten en afzien voordat we bovenop waren. Gelukkig troffen we daar een winkeltje dus konden we wat eten en drinken. Het 2 e deel was grotendeels afdalen aangezien we het heuvellanschap uitreden.

De route was erg afwisselend groen, omdat er tussen de natuurlijke begroeing ook veel akkers zijn waarop mais en groenten verbouwd wordt. Langs de weg waren hele stukken met bananenbomen en de uitzichten waren daardoor weer mooi.

De afstanden leggen we steed makkelijker af, vandaag 65 km, voordat we het weten zijn we er al weer. Het resort is redelijk, het zijn ook weer huisjes en er is een zwembad, dus bij aankomst daar even afgekoeld en aan het kleurenschema gewerkt, voordat we naar het stadje gingen.

We kwamen in contact met een thaise die 10 jaar in Amerika gereisd en gewerkt had en hier nu een klein koffie/thee barretje heeft. Het is leuk om zo nu en dan een thaise te kunnen spreken, zodat je iets meer te weten kan komen over het leven dat hier geleid wordt. Later heeft ze ons nog even geholpen om wat eten te bestellen bij een eettentje aan de overkant

George en Afra

We hebben ons reisdagboek van afgelopen januari er bij gehaald. Er is voor ons veel herkenbaar. Ook in deze plaats en waarschijnlijk het zelfde complex (Rimchan hotel). We zijn de andere dag via Mai Sai naar de Gouden Driehoek (toeristisch maar apart) gefietst. Daar vlak voor was er nog wel een steile klim volgens ons reisverslag. In Changsain overnacht in het Changsain Goldenland Hotel. Bungalows. 's avonds gegeten vlakbij het resort . Een restaurantje met een soort wokken en stomen. Apart eten, moesten het afkijjken van de plaatselijke bevolking hoe we dat moesten doen. We blijven jullie volgen.