wijzijnfietsen.reismee.nl

Mae Salong op de scooter

Vanuit ThaTon kunnen we op 2 manieren naar Mae Chan fietsen, 1 route iseerst vlaken wordt dan als piitg omschreven en de andere route via Mae Salong is zwaar, met hellingen van meer dan 15%,maar wel mooi! Aangezien we voor de makkelijke route kiezen maar toch Mae Salong willen bezoeken zijn we vandaag met een 100 cc motorscooter op pad geweest.

De tocht was de moeite waard, het is een zeer fraai landschap en de heuvels zijn inderdaad behoorlijk. We zijn blij dat we deze keuze hebben gemaakt. Onze scooter heeft het soms al moeilijk, met 10 km per uur kruipen we omhoog.

Mae Salong is een bergdorp waar verschillende bergstammen handel drijven op een marktje. Naast deze handel wordt er ook veel thee verkocht van de plantages die daar zijn .Zote zien gebeurd die verkoop voornamelijk door chinezen.

De vrouwen uit de bergen komen met manden naar beneden, hun waar zit verpakt in grote(bananenboom?)bladeren, ze stallen dat uit of verkopen het vanaf de brommer.

Vanuit Mae Salong wilden we via een binnendoorweg weer terug naar de doorgaande route rijden. De plaatsnamen en de wegen op onze kaart komen niet altijd overeen met de situatie hier, dusis hetsoms een beetje gokken of we wel de juiste weg nemen. Zo ook nu, op een gegeven moment moesten we door aangestoken bermen rijden. Deze worden verbrand om overwoekering van de weg tegen te gaan en 3 mannen met flinke geweren die dit zojuist hadden aangestoken kwamen ons tegemoet, zij zwaaiden vriendelijk. De afdaling duurde best lang en al rijdend door de rook begon ik toch wat onrustig

Undecided
te worden, gelukkig doemde kort daarna de kruising op met de hoofdweg en zaten we toch goed.

Pieter Reem en Roos

Het blijft smullen... en wat een prachtige foto's.