wijzijnfietsen.reismee.nl

Fang-Tha ton: 37 km

Vanmorgen hadden we alle tijd aangezien we maar een korte trip hadden gepland van 37 km. We rijden richting Tha ton, een dorpje wat aan de grens van Myamar ligt. We rijden over een landelijke weg en komen door diverse dorpjes.

In een van de dorpjes was ook de plaatselijke slager, en aangezien dat toch hééél anders is als bij ons mochten we een foto maken. Soms vragen we dat en over het algemeen vindt men het prima.

Ook als we van afstand mensen die, bijvoorbeeld op het land aan het werk zijn, fotograferen zwaaien ze of roepen were you come from ? of were you go?

In sommige dorpjes staan bij de huizen zwarte rubberen tonnen, de standaard is gemaakt van autobanden. Het zijn afvalbakken, dit zie je niet overal dus het valt wel op, kennelijk is er dan ook een soort ophaaldienst, maar het is zondag dus ook hier een vrije dag.

We overnachten vandaag en morgen in het Garden Home. Hier huren we een bungalow tussen een lycheeboomgaard.

We hebben de beklimming naar de tempel gemaakt en op deze weg komen we een enorm groot boeddha beeld tegen. In de tempel staan heel veel beelden opgesteld, het lijkt wel een soort van museum. Misschien is dat het ook wel, het staat niet in onze trotter en er wordt niets in het engels aangegeven, dus we weten het niet.