wijzijnfietsen.reismee.nl

Chiang Dao-Fang; 97 km

Bij het ontbijt nog met 2 fietsers uit Slovenië gesproken, zij waren zeer enthousiast over onze fietsen en de tijd die we hebben

Laughing
, en dat zijn wij ook nog steeds!, maar hierdoor vertrokken we pas omstreeks 08.30 uur.

In het begin was het vrij mistig dus eerst met onze fleece aangereden, maar na een half uurtje brak de zon gelukkig weer door. Het is prima te fietsen met deze temperaturen en we hebben nog geen last van de warmte, dus wat ons betreft blijft ie schijnen.

Het eerste deel van de route reden we door een bos met teakhouten bomen. Het is jammer dat de doorgaande weg daar ook door heen gaat, waardoor er veel auto's rijden en er een hoop lawaai is. We horen dus slechts af en toe het suizen van onze banden en de stilte. De route is voornamelijk klimmen en dalen, de afdalingen zijn fantastisch dus het klimmen zijn we dan weer snel vergeten en ook nu genieten we weer van mooie uitzichten.

Na ongeveer de helft hebben we de rural road gevolgd, dit zijn de kleinere wegen en deze leidt ons door diverse dorpjes. Er wordt hier erg veel aan landbouw gedaan, we zien verschillende gewassen staan en veel boomgaarden. We weten niet wat er allemaal verbouwd wordt, maar het is allemaal erg fraai om te zien en daardoor hebben we 360 graden mooi beeld. Het is eigenlijk een soort dal met aan de ene kant de bergketen tussen Thailand en Myamar, hier rijden we dus evenwijdig aan.

Het laatste deel van de rural road rijden we slechts op de kaart, goed opletten

Surprised
dus dat we de juiste afslag nemen om in Fang aan te komen.

Hier hebben we een prima, nou ja eigenlijk een chique hotel. De fietsen staan weer binnen, in het magazijn wat ook de strijkkamer is. Heerlijk dat dat allemaal kan.

Zowel gisteren toen we vlak naast een van de hoogste bergen van Thailand en midden in de bossen zaten en nu is er een prima internetverbinding, dus delen we meteen maar onze ervaringen met jullie en bekijken we onze foto's.

Over die verbindingen zijn we nog wel eens verbaasd, net als bij ons loopt ook hier iedereen met een mobiele telefoon en het lijkt of er overal verbinding is, ongeacht de plek!