wijzijnfietsen.reismee.nl

Chiang mai-Royal Ping Garden resort: 73 km

Vandaag de bedachte route opgepakt en het routeboekje gevolgd, dit is prima te doen, het voordeel is dat je niet hoeft te zoeken en met de kaart erbij weet je toch waar je zit. Het grootste deel ging door kleine dorpjes, soms met hele mooie huizen en zelfs een soort van vinex wijk welke gebouwd werd. Ook hier weer veel akkers en mannen en vouwen die aan het werk zijn.

De uitzichten die we hebben blijven mooi, jammer dat je dat niet allemaal op de foto kan zetten, we moeten dus veel onthouden.

Naast de mooie natuur, blijven de winkeltjes en bedrijfjes bijzonder, zoals bijvoorbeeld een sleutelwerkplaats en de brommer benzine die je overal kunt krijgen, ongeacht het soort winkeltje.

De aankomst bij het Royal Ping Garden resort was leuk,we kregen een welkomst drankje en het is hier echt een paradijsje om te zien, mooie tuinen, prima huisje en een lekker zwembad.

Na een uurtje luieren bij het zwembad met een biertje( om half negen nederlandse tijd!) zijn we nog even in het dorpje vlakbij geweest, nou ja dorpje, er staan een paar woningen/hutjes en bovenop uiteraard een tempel. We werden binnengehaald door een monnik. Hij bidde voor ons, waarbij we een touwtje op een speciale manier om onze pols gewikkeld kregen, zegende ons met water en wenste ons good luck op de reis.

De monniken ( jonge jongens) die hier woonden slapen in tentjes in de tempel. Nog even bij twee meisjes gekeken die een Kraythong aan het maken waren. Een bijzonder leven, zowel de monniken als de meisjes

's Avonds kregen we van het hotel een kraythong die we te water hebben gelaten, er was in het dorp wederom veel vuurwerk, kennelijk hoort het bij dit feest.

In het hele resort waren totaal 20 toeristen, ook hier merken ze de wateroverlast dus.

Ton en Hannie

sawadee J en G heel herkenbaar deze verhalen en foto's,de massage was bij ons ook erg pijnlijk en ik had ook nog een stevige dame die mij dubbel lag.
En Johan ik zie je op de foto lekker aan de chips, smaakt het net als thuis ?
groetjes Ton en Hannie.