wijzijnfietsen.reismee.nl

Mae Chaem-Hot: 70 km hoogtestage

Na een goed ontbijt

Yell
, muffins en een ingeseald broodje bij de 7 eleven, wat volgens Johan erg lekker zou zijn hebben we Mae Chaem om 08.00 uur achter ons gelaten. Gisteravond trouwens heerlijk gegeten, geen rijst maar een soort fonduepan met gekookt bouillon, waar we allerlei groeten en vlees in lieten garen om dat vervolgens met stokjes uit te halen. Was erg leuk en lekker.

We vertrokken met bewolkt weer maar de temperatuur was doorom erg aangenaam om te fietsen. We zijn door een berglandschap gegaan, waar veel landarbeid was, mooie vergezichten, hoge steile hellingen en fijne afdelingen!. Was dus best zwaar, twee klimdagen achter elkaar. Het ontbijt was natuurlijk geen goeie basis, maar er is nog genoeg vet om te verbranden dus we hebben het weer gered.

Onderweg onze ogen weer uitgekeken, zeker als je ervaart hoe de mensen hier leven, ze wonen en slapen in hun winkel en hebben eigenlijk niets, ze zijn er geboren en het gros komt er ook niet weg. Zag er arm uit, toch blijft iedereen aardig en lacht of zwaait. Hoe vaak er Sabadika(=hallo) wordt gezegd is niet te tellen.

We wisten niet of er een hotel oid in Hot zou zijn, maar gelukkig toen we hier tegen 3 uur aankwamen fietsen hadden we er snel een gevonden, eenvoudig en redelijk schoon.

Hiervandaan gaan we morgen weer richting Chiang Mai, de Mae Hong Song loop stopt hier voor ons, dat zou nog 5 of 6 dagen maximaal klimmen worden en dat willen we niet.

Vanaf Chiang Mai pakken we dan de route op zoals we van plan waren, dit is richting de gouden driehoek tegen de grens van Laos, maar dat lezen jullie nog wel.

o ja het is erg leuk om jullie reacties te lezen, maakt het voor ons makkelijker om te blijven schrijven, ook al is het meteen ons eigen reisverhaal!

claus en bernadet

Prachtig om te lezen hoe leuk jullie het hebben in deze totale andere wereld!
Veel reisplezier en we blijven jullie volgen.

gr Claus en Bernadet

Marcel en Linda

Wij vinden het leuk om te lezen dus vooral doorgaan ook al is het jullie eigen reisverslag. De foto's zijn gelukkig niet alleen geposeerde plaatjes maar zeker ook actie foto's. Met zulke hellingen verlang je gewoon weer naar de schoorlse nok :)

Roos

Hé Gerda en Johan,
Natuurlijk, echt te gek om te lezen wat en wie jullie allemaal tegen komen.
Dat kunnen wij niet zeggen.. hier is de temperatuur nog redelijk, niet echt warm maar ook niet koud.
Geniet lekker en laat ons vooral mee genieten hoor, het is erg leuk jullie verhalen te lezen.
doei doei

afra

Hoi johan en gerda,

Geweldig jullie komen eral goed in. Goed om te lezen dat jullie al lekker hebben geklommen, "leef je uit". Het mooie van het klimmen is je wordt altijd beloond met prachtige vergezichten en je komt op plaatsen waar de doorgaande toerist niet komt. (wat wil een reiziger als jullie nog meer! Wel "watjes" hoor dat jullie de klimroute niet afmaken ha, ha,. Ook het eten wordt steeds lekkerder en je verlangst naar bruinbrood met pindakaas wordt vanzelf minder. Eieren ga je heerlijk vinden en ook de soep met de vele verrassingen! Wij gaan morgen naar het Thaisconsulaat voor de visumaanvraag en gaan heerlijk bij Pied a Terre snuffelen, wie weet zien we nog andere kaarten en leuke reisverslagen. Jongens erg leuk jullie avontuur, geniet en wij blijven jullie volgen. gr Afra