wijzijnfietsen.reismee.nl

Chomthong-Mae Chaem klimdag 55 km

Vanmorgen met een stevig ontbijtje ( weer eieren) op pad gegaan voor een heuse klimdag. Volgens de hoogte meters op de kaart moeten we van ongeveer 200 m naar ruim 1600 m klimmen, langs de weg staat het soms wel en soms niet aangegeven hoe hoog we zitten.

De route bestond uit 32 km bergop met daarin 4 of 5 x een stuk waar we in het lichtste verzet reden, ( nou zegt dat natuurlijk meer over ons dan over de berg als je die niet kent.) Maar goed wij vonden het een pittig zware route en zijn een hoop water kwijt geraakt. Onderweg 1 x gestopt voor een snicker en een cola, daar doen we het goed op!!

Laughing

Vanaf de afslag naar Mae Chaem ( zie foto) was het voornamelijk dalen, dat ging lekker, maar wel veel remmmen.De hele route was eigenlijk tussen de bomen door, dus onderweg niet zo veel foto's genomen, behalve van wat akkerbouw en de daarbij horende markt.

Inmiddels zitten we dus in een hutje in Mae Chaem, een authentiek dorpje met een voor ons bekend straatbeeld en weinig toeristen, behalve 2 motorrijders uit Schoorldam.Wat ons nog steeds opvalt is dat overal de tv hard en dag en nacht aanstaat en dat er overal afbeeldingen hangen van de koning en de koningin.

We hebben hier wel een leuk tentje gezien waar we zo gaan eten, goeie kans dat dit weer rijst met kip wordt.

Patty

Klinkt weer leuk hoor! Hebben jullie al Pad Thai gegeten? Ook super lekker!

Petra

Dat klopt, dat is echt heel lekker. En anders de gefrituurde gamba's. Maar inderdaad 's morgens eieren, roerbakei, scrambelkd eggs, both side baked, boiled, tot het je neus uitkomt haha. Maar weer een mooi verhaal hoor Ger. Het is wel een zware tocht geweest als ik dat zo lees!!

Marga

Wij volgen jullie op de voet:) Erg leuk om te lezen x

ed

Hoi Johan en gerda,
Wederom mooie foto's, wat een schitterend gebied zeg! Enne die eieren(eiwitten) prima, maar juist nu heb je voor het klimmen koolhydraten(witte lijs, noodles, en natuurlijk een lekkele snickel, ook goed)!
Hoe bevallen de Santos fietsen tot nu toe? Enne knap hoor Gerda hoe je tot nu toe telkens ijverig jullie ervaringen op de weblog bijhouden, maar dat zal natuurlijk ook voor jullie latere reisverslag/dagboek van de reis zijn!
Groetjes vanuit Alkmaar, Ed

Ton en Hannie

Hoi, nu eens Gerda en Johan het is best pittig als wij dit zo lezen, dus er zal wel een kledingmaatje afgefietst worden maar erg leuk om jullie verhaal te lezen.
De marktfoto's dat gaat bij ons bijna hetzelfde maar net even anders.veel plezier groetjes vanuit Waarland, Ton.