wijzijnfietsen.reismee.nl

Doi Inthanon National Park

Vanmorgen besloten om eerst Doi Inthanonte bezoeken voordat we met de fiets verder gaan. Op die manier zie je toch meer van de hotspots in 1 van de mooiste nationale parken van Thailand.

We zijn daarom na ongeveer 5 km weer neergestreken in een resort waar we een leuke bamboe hut hebben, hiervandaan zijn we met een songthaew ( een soort taxi) het park ingegaan en bij een aantal plekken gestopt om die te bekijken.

We zijn bij de hoogste top geweest van Thailand, de Doi Inthanon op 2565 m, en op een plek waar het leger voor de 60 verjaardag van de koning en koningin 2 tempel soorten heeft geschoken en daarna 3 watervallen bezocht . Allemaal prachtig om te zien maar ook hier veel toeristen, vooral thaise toeristen.

Het is niet druk in Thailand ivm de wateroverlast die er geweest is, dus dat wordt ook hier gemerkt.

Toen we terug waren hebben we nog in de buurt van het resort rondgewandeld, hier zie je hoe de thai leeft, het lijkt dat ze gelukkig zijn met bijna niets, huisje, hondje, brommer en eten. En toch ziet het er niet arm of vies uit. Zelfs in zo'n klein dorpje weer een mooie tempel en daar ook nog even met een monnik gesproken, het hoofd van die tempel. Hij sprak behoorlijk engels en samen kwamen we tot de conclusie dat alle geloven dezelfde boomstam hebben maar dat elke tak zijn eigen geloof vertegenwoordigt. ( boedha-taal) Zo ga je toch weer een stuk wijzer weg.

Reem Roos en Pieter

Volgens mij hebben jullie in de eerste paar dagen al heeeel veel mooie dingen gezien... enorm leuk om t e eerste foto's te bekijken..!! Mooi dat t nu begonnen is!! Geniet er van toppers...

Marcel en Linda

Prachtige foto's en mooie verhalen. Door jullie verhalen is het niet moeilijk om je in te leven.
Gelukkig is de start van jullie reis niet "in het water gevallen".
Wij vinden het leuk dat wij jullie reis zo mee mogen maken.
Veel plezier en een mooie en veilige reis en wij zullen jullie volgen en zo nu en dan reageren.
Linda en Marcel (en natuurlijk de kinderen maar dei zullen er weinig van mee krijgen :) = een smiley)