wijzijnfietsen.reismee.nl

Chiang Mai-Chomtong: 82 km

Vanmorgen hebben we Chiang Mai verlaten, we hebben er lang niet alles gezien of gedaan maar hadden zin om aan de route te beginnen.

Maar eerst nog even overwat ons zo de eerste dagen is opgevallen in Thailand, in ieder geval in Chiang Mai, maar ook onderweg naar Chomtong is dat de wegen hartstikke schoon zijn, er liggen alleen bladeren op de grond en zelf die worden nog opgeruimd, er rookt niemand op straat, behalve een europeaan/amerikaan die je tegenkomt, en de mensen zijn aardig en willen je graag helpen als je wat vraagt. Kortom prima dus om te verblijven.

Nadat we eerst nog water, toiletpapier en geld hadden gehaald vertrokken we pas om 09.30 uur. Vrij laat om te starten maar dat liep even zo. We hadden zo'n 80 km voor de boeg, maar aangezien het allemaal vlak zou zijn hadden we ingeschat dat het geen probleen zou zijn om toch op tijd in Chomtong te komen. Middels de plattegrond van Chiang Mae en de routekaart die we gekocht hadden zijn we Chiang mai uitgereden en hebben zo de route gevonden die we wilden rijden, in het begin nog wat druk maar later een stuk rustiger.

Langs de weg ook hier allemaal kleine winkeltjes en bedrijfjes, met daarboven woningen en af en toe een lelijk bouwwerk van een hotel, verder op de route zagen we nog wat naweeën van de vele waterovelast die ook hier geweest is, dan zie je ook dat het niet voor niets is dat er de huisjes op palen worden gebouwd. Toch nu ook al weer veel droogte scheuren in de grond dus de overlast is er niet meer. De paalwoningen staan zo in het groen gebouwd dat een foto nemen eigelijk niet te doen was vanaf de weg, dus dit zit in ons geheugen.

Onderweg wat noodles en kip gegeten, was niet echt goed gevallen aangezien we alletwee een soort van misselijk waren tijdens het fietsen, na wat droge koekjes ging dat wel weer weg.

Ook nu weer veel enthousiaste reacties van de thaise mensen en als we iemand 'spreken' zijn ze allemaal erg geïnteresseerd in de fiets en vooral wat ie kost.

Vlak na Chomtong, wattenzuiden ligt van Chiang Maihebben we een hotel gevonden, redelijk nieuw dus prima kamer met ontbijt morgen ochtend. Ook hie ris weer wifi dus mooi de gelegenheid om de site bij te houden, wat ook wel erg leuk is om te doen, althans dat vind ik, johan zit dan meestal over de kaart gebogen voor de volgende dag.

joop en ali

Hoi Gerda en Johan, vanuit het cafe tegenover het hotel net onze weblog geupdated. Gelijk nieuwsgierig naar die van jullie, ziet er mooi uit. Vandaag de berg opgegaan, ging prima. Morgen onze eerste echte etappe, we zijn er aan toe. Ons eten komt er nu aan. We houden contact, veel succes misschien treffen we elkaar nog ergens.