wijzijnfietsen.reismee.nl

eerste fietstocht

Vandaag hebben we de doop gehad om in Thailand te fietsen, we dachten een ronde door Chiang Mai te fietsen met als eerste stop de Doi Suthep Temple, waarvandaan je ook een uitzicht zou hebben over de stad. Met gevulde bidons gingen we op pad. De tempel lag zo'n 20 km verder, waarvan we erongeveer 15 moesten klimmen, gemiddeld gingen we niet harder dan 7 a 8 km /uur. Lekker in de zon, dus het water kwam goed van pas.

Het eerste stuk van de rit was behoorlijk druk verkeer, even wennen aan het links rijden en beseffen dat je bijna de laagste in rang bent in het verkeer. Goed opletten dus maar er wordt redelijk rustig gereden en men houdt toch wel rekening met je.

Bij de tempel konden we de fietsen plaatsen bij een politiebureautje, zodat we de trap konden nemen die naar de tempel ging. Een hoop toeristen maar daar waren we voor gewaarschuwd.

In en rondom de tempel natuurlijk veel pracht en praal, overal de schoenen uit en zo nu en dan een lange broek gekregen om de blote knieën te bedekken.

Na een tijd te hebben rondgekeken weer teruggegaan naar het hotel, het rondje Chiang Mai werd dus een stuk korter door de klim naar de tempel, maar de eerste 45 km zitten er op.

Vanavond gaan we hier nog naar de nacht markt en morgen vertrekken we voor de Mae Hong Song loop, dit hadden we niet echt gepland, maar wordt omschreven als erg mooi, de verwachting is dat dit zo'n 10 dagen fietsen is, maar dan hebben we wel wat van Noord-WestThailand gezien voordat we Laos binnen fietsen

Johan Ruitenberg

Het klinkt allemaal fantastisch wat jullie nu al meemaken.De eerste dag klimmen valt altijd tegen. Je moet dan nog wennen aan de lagere trapfreguentie en toch nog vermogen leveren. Trainingsbeesten zoals jullie zijn daar natuurlijk zo aan gewend. Leuk om jullie te volgen!

Ed

Hoi Gerda en Johan,

Wederom mooie plaatjes en er zullen (raar woord eigenlijk) er nog vele volgen, schat ik zo in, evenals het aantal fietskilometers!
Volgende bestemming 10 dagen fietsen, dat klinkt wel ver qua afstand.
Even vwb de voortgang van ons mogelijke appartement, staan nu echt op 2e plaats, waarschijnlijk weten we voor eind november of wij het zijn geworden, I"ll let you know!

Bij jullie volgende verplaatsing gaan jullie met voledige bepakking op de fiets, of hebben jullie nu al eerder compleet gefietst in Thailand!
Nou goede reis en veel plezier komende tijd.
Groetjes,
Ed