wijzijnfietsen.reismee.nl

voorbereidingen

Over 5 weken gaan we aan onze reis beginnen, dus de voorbereidingen zijn in volle gang, we hebben nog wat afspraken met 'reizigers' die al eerder in Azië hebben gefietst. Iedereen heeft wel tips of goeie ervaringen om te delen. Dat is natuurlijk altijd welkom.

Alle inentingen hebben we inmiddelsgehad en vrijdag gaan we ons visumvoor Thailand halen, de andere kopen we ter plekke aan de grens. We moeten nog wat spullen kopen zoals lakenzakken en een daizer, voor de honden die we tegen komen. Ook die verhalen zijn heel verschillend maar voor de zekerheid nemen we er toch 1 mee.

De route die we ongeveer willen rijden hebben we grotendeels uitgezet op een overzichtskaart, dit gebruiken we als uitgangspunt voor de kleinere kaarten waar we op fietsen, want we gaan zonder gps-routes, dus gewoon ouderwets op de kaart.

Tijdens onze fietstocht door Nederland hebben we alles goed kunnen testen en de fietsen zijn heel goed bevallen, dus dat is een goeie koop geweest, alle vertrouwen dat we daar een hoop kilometers op gaan maken!