wijzijnfietsen.reismee.nl

Singapore: fietsdozen en shopping malls

We hebben genoten van alle lieve en leuke reacties en mails die we hebben ontvangen tijdens onze reis, dit is echt hartstikke leuk om te lezen en om op die manier contact te hebben met het thuisfront en andere reizigers

Laughing
. Dus bedankt hiervoor, maar we zijn nog niet thuis en zullen ook tijdens deze afkickdagen onze 'belevenissen' delen.

Vandaag zijn we op zoek geweest naar verpakkingsmateriaal voor onze fietsen, via een dame van het hotel komen we bij een fietsenzaak terecht vlakbij het hotel. Hij heeft 2 middelgrote fietsdozen voor ons. Eén is al leeg en in die andere zit nog een fiets maar als we om 5 uur terug komen dan kunnen we ze alle twee voor 10 SD meenemen, blij dat we zo snel iets gevonden hebben en niet verder hoeven te zoeken gaan we Orchard road op.

Dit is de straat met de shopping malls. En dat zijn er nogal wat, echt enorm veel, de 1 nog groter dan de ander en elke mall heeft ook zoveel winkels dat is echt ongelofelijk. Vonden we die in Bangkok nog bijzonder, hier staan ze achter elkaar, alle dure merken van horloges, tassen, kleding, digitale spullen, fotocamera's zijn vertegenwoordigd. Als we onder de weg naar de andere kant van de kruising moeten belanden we weer in een mall en het is nog niet zo eenvoudig om de juiste uitgang te vinden. Maar na 2 x op een onbekende plek boven te komen staan we aan de goede kant.

Als we 's middags terugkomen bij de fietsenzaak blijkt dat hij maar 1 grote doos heeft, de andere fiets is te duur om er uit te halen en zomaar ergens neer te zetten. Hij heeft nog wel 2 andere kleinere dozen. Dus met 3 dozen voor 10 SD lopen we naar het hotel, gelukkig is het dichtbij. Bij de 7 eleven kopen we nog plakband en mesjes

Nieuwsgierig of het past en niet op zoek moeten naar wat anders proberen we of de fiets in de kleine doos gaat. Als we de wielen, zadel, tassendragers demonteren en het stuur losmaken past het precies. Dus 1 fiets is ingepakt en de ander gaan we morgen doen.

Het hotel staat niet in Chinatown zoals we dachten, al lijkt het er wel op met alle Chinezen die ook vandaag weer belangstelling hebben voor de tempel, maar we zitten wel in het centrum tussen de foodcourts en winkelcentra's

's Avonds zoeken we een van de foodcourts op. Net als dat er zoveel winkels zijn, zijn er ook heel veel foodcourts en in elke kunnen we heel veel soorten en smaken eten kiezen. Het is echt zoeken naar een plekje om te zitten, het is overal super druk. Iedereen eet hier buiten de deur en ook de winkels worden allemaal druk bezocht. Deze zijn van 10.00-22.00 uur open en sommige foodcourts zijn 24 uur open. We zien hier wel enorm veel jongeren, in verhouding veel meer als oudere en oude mensen.

Silvio en Lida

Tjonge. Zit het er alweer op..... evengoed snel gegaan zo. Als jullie nog tijd hebben, raden wij een bezoekje aan hotel Raffles aan. Je kunt daar heerlijk "high-tea-en". (rond 15 uur begint het) Je kunt het eigenlijk niet missen. Het is een Brits -koloniaal hotel met een grote in uniform geklede portier (met tulband) ervoor. Echt een belevenis om eens mee te maken! Heel veel plezier verder nog de resterende dagen en goede terugvlucht. Tot gauw!

marga

Echt iets voor Johan zoveels shops:)

Ard en Colinda

Wat een schitterende verhalen. Onwijs bedankt dat we zo met jullie mee konden reizen.(Het boek ligt op deze wijze al klaar)
Jullie zullen hier wel weer pittig moeten wennen. Alhoewel de zomer komt aan en dus in Nederland maar weer verder fietsen. En wat zullen jullie verlangen naar de overheerlijke Hollandse boerenkool. Opschieten dus want hij is bijna op.(ik zal een zak in de vriezer bewaren).
We wensen jullie een goede reis terug en zien jullie wel weer aan de Langereis. Groetjes Ard,Colinda,Sam,Lex en Ilse

Ilse

Hoi lieve Gerda en Johan,

Nu begint de terugtocht toch wel heel reëel te worden he... Ik vond het superleuk om zo te mogen meegenieten van jullie verhalen en foto's, en heel bijzonder om jullie reis op deze manier te kunnen volgen.
Ook wij wensen jullie een hele goede terugreis, en een behouden vlucht en een fijn weerzien met jullie familie, vrienden. Weer slapen in je eigen bed heeft ook wel wat hoor! :-)
Liefs,
Ilse en Tara

Joop en Ali

Hoi leuk stel,
We zijn jullie steeds blijven volgen en hebben veel aan jullie verslagen gehad. Dank daarvoor! Het zou leuk geweest zijn als we jullie tijdens de reis nog ergens hadden kunnen treffen, maar jullie tempo is niet voor ons weggelegd. Dan moet de ontmoeting maar in Nederland plaatsvinden, toch? Een hele goede thuisreis gewenst en tot spoedig ziens.
Liefs Joop en Ali
PS We zitten nu in een resort en in de wijde omtrek geen bier te verkrijgen! De eerste alcoholvrije dag deze reis, gaat best goed.

Ton

Hoi Johan en Gerda, wij zijn een aantal dagen weggeweest, en dus missen wij het dagelijkse ritueel om jullie mooie verhalen en foto's te lezen,
Wij wensen jullie een goeie terugreis en tot ziens .
groetjes Ton en Hannie.